عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: تمدید برخی تحریم‌ها حاکی از آن است که غرب هر کاری می‌کند تا برجام به نتیجه نرسد.

«محمد صالح جوکار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمدید یکساله تحریم‌های ۸۲ فرد و یک موسسه ایران به بهانه نقض حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا گفت: تحریم های جدید علیه کشورمان از سوی اتحادیه اروپا نشان دهنده آن است که اجرای برجام در هاله‌ای از ابهام است.

نماینده یزد با بیان اینکه تاکنون گزارش‌ شفافی در خصوص روند اجرای برجام از سوی وزارت خارجه به مجلس ارائه نشده است، اظهار داشت: مطابق قانون، ۲۷ فروردین ماه آخرین مهلت ارائه گزارش برجام توسط وزارت امور خارجه به مجلس بود اما از آنجایی که مجلس درگیر بررسی لایحه بودجه ۹۵ بود و جلسات کمیسیون‌های تخصصی تشکیل نشد، ارائه این گزارش به تعویق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه قدر مسلم این است که گزارشات روند اجرای برجام مثبت نخواهد بود، تصریح کرد: جز اینکه در برخی از موارد برجام منجر به رفع مشکلاتی شد روند اجرای آن به دلیل کارشکنی‌های غرب به طور کامل پیش نرفته است.

جوکار با اشاره به اینکه برای مثال در بحث مالی شفافیت لازم پیرامون موضوع سوئیفت صورت نگرفته است، اذعان داشت: شاید در بخش سخت افزاری کشورمان این امکان را یافته باشد اما در بخش نرم افزاری که همان مبادله پول یا ارتباطات مالی بین بانکی میان کشورهاست شاهد گشایشی نیستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه تمدید تحریم‌ها علیه ایران حاکی از آن است که قرار نیست گامی از سوی غرب برای اعتمادسازی بین ایران و کشورهای اروپایی برداشته شود، گفت: غربی‌ها هر کاری می‌کنند که برجام به نتیجه نرسد.

جوکار با بیان اینکه تمدید تحریم‌ها به هر بهانه‌ای مغایر با رویه مذاکرات است، خاطر نشان کرد: غرب به جای آنکه در راستای اجرای تعهداتش در برجام عمل کند با بهانه‌هایی واهی چون نقض حقوق بشر از سوی ایران، انتقاد به تجهیزات موشکی کشورمان و تاکید بر لزوم تقویت روابط کشورمان با عربستان سعودی درصدد نقض برجام است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار