رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از برگزاری چهار ایستگاه و چادر سلامت در طول هفته سلامت در نقاط پرتردد این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ستار اسدپور در جلسه شورای سلامت و امنیت مواد غذایی که با حضور فرماندار و مسئولان در سالن فرمانداری برگزار شد، افزود : ویژه برنامه‌های هفته سلامت امسال با شعار « غلبه بر دیابت » همزمان با سراسر کشور از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه در این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به شعار هفته سلامت 95 با عنوان " غلبه بر دیابت "، بیماری دیابت یا مرض قند را بیماری خاموش و مهلک عنوان کرد و افزود: امروز، دیابت یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی، درمانی و اجتماعی، اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

اسدپور یادآور شد: این بیماری خاموش به تدریج همه اعضای حساس و حیاتی انسان را درگیر کرده و در نهایت انسان را به کام مرگ می‌کشاند.

وی با بیان این‌که تغذیه در پیشگیری و درمان دیابت نقش اساسی دارد، ادامه داد: در کنترل دیابت 6 پایه مهم و بنیادی شامل تغذیه، ورزش، کنترل استرس، مصرف داروها، اندازه‌گیری مداوم قند خون و آموزش صحیح وجود دارد.

اسدپور ابراز کرد: در کنترل دیابت، تغذیه نقش بسیار مهم و اساسی داشته و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند فرد را با عوارض جدی دیابت روبه‌رو کند.

وی معتقد است آموزش اصول کلی تغذیه‌ای به تمامی بیماران دیابتی برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای و افزایش سطح آگاهی‌های غذایی آن‌ها ضروری بوده و تغذیه صحیح، نخستین قدم در کنترل دیابت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در طول هفته سلامت ابراز کرد: برپایی چهار ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد شهر و اندازه‌گیری قد، وزن و  BMI  تست قند خون و نیز ارائه آموزش‌های لازم توسط کارشناسان تغذیه در زمینه کنترل دیابت از جمله این برنامه‌ها است.

اسدپور افزود: این چادرهای سلامت با هدف پایش سلامت شهروندان در زمینه اندازه‌گیری فشار خون، قد و وزن و همچنین اندازه گیری توده بدنی به صورت رایگان در این مدت ارائه خدمت می‌نماید.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی، اعزام پزشکان به مناطق محروم با همکاری ادارات و نهادهای مربوطه و نیز توزیع پمفلت، کتابچه و بروشورهای اطلاع‌رسانی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.