با حضورنماینده مجلس شورای اسلامی در اردکان و برخی از مدیران استانی طرح برق رسانی به روستای زیر ده خانوار سپیدان با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزدگفت: برای برق رسانی به این روستای زیر ده خانوار بالغ بر 3000 متر شبکه فشار متوسط ، 188 متر شبکه فشار ضعیف و یک دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 25 کیلوولت آمپر ایجاد شده است.

صحتی افزود: در این پروژه یک دستگاه mof  با در اختیار قرار گرفتن 17 هزار متر شبکه برق راه آهن منطقه جنوب شرق احداث شد که در مجموع 3200میلیارد ریال برای تکمیل طرح برق رسانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: در مجموع 150 میلیون ریال از اعتبارات بخشداری ، 250 میلیون ریال از خودیاری اهالی روستا و 2800 میلیارد ریال توسط شرکت توزیع نیروی برق اعتبار صرف شده است.

صحتی گفت: هزینه سرویس و نگهداری سالیانه این خطوط بالغ بر 600 میلیون ریال برای شرکت توزیع نیروی برق استان هزینه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره تاثیر نعمت برق بر مهاجرت معکوس روستاییان ، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال زایی در روستای سپیدان ، افزود: علاوه بر بازگشت روستاییان مهاجر به شهرها ، بزودی یک واحد مرغداری به همت یکی از اهالی روستا راه اندازی می شود.

در حال حاضر روستای سپیدان با فاصله 180 کیلومتری از مرکز استان در حوزه استحفاظی شهرستان اردکان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۵
با سلام باید به نماینده افرین وخدا قوت گفت کاش ما هم در زاهدان همچین نمایندگانی داشتیم ولی افسوس