عملکرد تولید محصول گندم به دلیل خشکسالی و مشکلات آبی در شادگان، 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت گندم در این شهرستان از چند روز گذشته آغاز شد اما به دلیل بارندگی فعلا متوقف شده است و از روزهای آینده مجددا عملیات برداشت از سرگرفته خواهد شد.

حمید مطرودی افزود: سطح زیرکشت گندم در این شهرستان 15 هزار هکتار، جو 4 هزار هکتار و کلزا نیز 350 هکتار در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال از مزارع شهرستان حدود 8 هزار تن گندم برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته به دلیل عدم تامین آب و خشکسالی حدود 40 درصد کاهش داشته است.

مدیراداره جهاد کشاورزی شادگان عنوان کرد: به دلیل عدم تخصیص آب و خشکسالی بیش از 50 درصد از مزارع این شهرستان دچار خسارات شدند و حدودا غیر قابل برداشت هستند.

مطرودی گفت: کیفیت محصولات به دلیل بارندگی‌های امسال مطلوب‌تر از سال گذشته است اما متاسفانه شاهد کاهش عملکرد مزارع شادگان هستیم که امیدواریم در سال آینده بهبود پیدا کند.

 وی در خصوص آخرین وضعیت نخیلات شهرستان عنوان کرد: گردافشانی نخیلات شادگان به اتمام رسیده است اما امسال به دلیل خشکسالی و کمبود آب عملکرد نخیلات شهرستان مطلوب نخواهد بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.