مسؤول طب عدلی شفاخانۀ مرکزی فاریاب می‌گوید، جسد دختر ۱۸ ساله‌یی که شب (پنج‌شنبه) به این شفاخانه منتقل شده، نشان می‌دهد که وی پیش از آن‌که خودکشی کند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،داکتر سمیر عنایت مسؤول طب عدلی شفاخانۀ مرکزی فاریاب می‌گوید، جسد دختر ۱۸ ساله‌یی که شب (پنج‌شنبه) به این شفاخانه منتقل شده، نشان می‌دهد که وی پیش از آن‌که خودکشی کند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

 اما سیدعبدالسلام نزهت ولسوال دولت‌آباد فاریاب، می گوید که تا هنوز علت و انگیزۀ خودکشی این بانو به درستی مشخص نشده است؛ اما تحقیقات نیروهای کشفی دربارۀ چه‌گونه‌گی مرگ وی آغاز شده است.

این دختر جوان باشندۀ روستای تورت‌عطای ولسوالی دولت‌آباد فاریاب است. به گفتۀ اعضای خانواده‌اش، او با استفاده از داروهای زهری به زنده‌گی‌اش پایان داده است. با این همه، محمد امین مامای قربانی می‌گوید که خواهرزاده‌اش از کودکی با آن‌ها بوده و در طول زنده‌گی معمولی‌اش با هیچ‌کس مشکلی نداشته است.

داکتر سمیر عنایت مسؤول طب عدلی شفاخانۀ مرکزی فاریاب

خودکشی ناکام یک تازه‌عروس با تیزاب

مسؤولان طب عدلی شفاخانۀ مرکزی ولایت فاریاب می‌گویند که یک تازه‌عروس با نوشیدن یک بوتل تیزاب، قصد داشته به زنده‌گی‌اش پایان بخشد.

داکتر سمیر عنایت مسؤول طب عدلی این شفاخانه می‌گوید، این دختر جوان ـ که باشندۀ ولسوالی قیصار است ـ پنج روز پیش مراسم عروسی‌اش را از سر گذرانده بود.

تازه‌عروس پس از ناکامی در خودکشی، اکنون زیر مراقبت داکتران بخش عاجل شفاخانۀ مرکزی ولایت فاریاب قرار گرفته است.

به باور مقام‌های محلی و فعالان حقوق زن در ولایت فاریاب، بیشتر پرونده‌های خودکشی زنان در این ولایت به دلیل افزایش ازدواج‌های اجباری، خشونت‌های خانواده‌گی و در مواردی نیز تجاوز جنسی می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، دختر ، فاریابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.