رضا توكلی، بازیگر سینما و تلویزیون، گفت: پرداختن به انسانیت و تكامل انسان، هنر انقلابی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا توكلی، بازیگری كه به تازگی ایفای نقش او را در سریال «كیمیا» دیده‌ایم، درباره هنرمند انقلابی گفت: من فكر می كنم تمام هنرمندان ما انقلابی هستند. از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون، تمام آنچه در حیطه فرهنگ و هنر این كشور صورت گرفته، به موازات ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و نباید با برخی خط كشی ها، هنرمندان را از همدیگر جدا كرد.

این بازیگر با اشاره به اینكه انقلاب ما اتفاق عظیمی بوده است، گفت: این اتفاق عظیم ابعاد مختلفی دارد كه هركس می تواند از وجه خاصی به آن بپردازد. شاید در اثر برخی از هنرمندان، به صورت مستقیم به انقلاب اشاره نشده باشد اما در لایه های پنهان آن می‌توانید عشق به كشور و این انقلاب و مردم ایران را ببینید.

توكلی افزود: من فكر می كنم حتی آثاری كه انتقادی هستند نیز انقلابی‌اند؛ چرا كه هنرمند با دغدغه و دلسوزی نسبت به جامعه پیرامونش و برای اصلاح شرایط آن اثر را ساخته و قطعا كسی نمی تواند نسبت به كشورش حسی غیر از این داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام خوب تقدیر از هنرمندان انقلابی، در عین حال تاكید كرد: تشویق همیشه جواب مناسبی در بر دارد و چنین اقداماتی شایسته است. با این حال، لازم است برای همه هنرمندان شرایطی فراهم شود كه بتوانند برای مردم كاری بكنند. در چه شرایطی می‌توانیم برای مردم كاری انجام دهیم؟ در شرایطی كه از ما حمایت شود تا بتوانیم فیلمی در شان مردم بسازیم.

رضا توكلی همچنین ضمن تقدیر از مقام والای شهیدان كه هنرمندان اصلی انقلاب هستند، افزود: پرداختن به انسانیت و تكامل انسان، هنر انقلابی است. لازم نیست حتما نمادها و نشانه های تكراری در فیلم ها و به طور كلی هر هنری وجود داشته باشد، آن ها ظواهر ماجراست كه پرداختن به آن ها هم خوب است، اما لازم است از این ظواهر فراتر رویم و به بطن مفهوم انقلاب برسیم كه می تواند در درون هركسی در شرایط مختلف ایجاد شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار