استفاده از ظرفیت مناطق آزاد خراسان رضوی و کشور تاجیکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی گفت: توسعه و تقویت اقتصاد و گسترش روابط با کشورهای همسایه بر اساس مزیت های طرفین را از جمله اولویت های کاری مدیران اقتصادی خراسان رضوی در سال جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی محمد مهدی مروج الشریعه دردیدار با  سفیر تاجیکستان در ایران از وجود دو منطقه ی ویژه ی اقتصادی در استان و چهار منطقه ی آزاد در تاجیکستان به عنوان ظرفیتی بی نظیر برای توسعه ی اقتصادی دو کشور یاد کردافزود: وجود منطقه ی ویژه ی اقتصادی در مرز افغانستان  و ترکمنستان و زیر ساخت های مناسب از جمله ریل و حمل و نقل هوایی، فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالا به کشورهای مختلف است.
وی گفت: به همین منظور از مدیران مناطق آزاد تاجیکستان دعوت می شود تا به منظور بررسی روند ارتقای مناسبات، دیداری با فعالان اقتصادی خراسان رضوی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی قرار گرفتن استان در کریدورهای بین المللی و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه را مزیت منحصر به فرد خراسان رضوی برای ترانزیت کالا دانست.   
مروج الشریعه  از آمادگی استان برای همکاری در حوزه های صنایع غذایی، کالاهای کشاورزی، صنعت و معدن خبر داد و بر لزوم احصا راهکارهای توسعه ی مناسبات فرهنگی، گردشگری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.
وی با اشاره به برخی نیازهای خراسان رضوی گفت: تاجیکستان می تواند در برخی موارد ، کالاهای مورد مصرف استان مارا تامین کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی، توانمندی استان در صدور خدمات فنی و مهندسی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمادگی برای انتقال تجارب استان، به کشور تاجیکستان وجود دارد.
مروج الشریعه بر لزوم اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین خراسان رضوی و تاجیکستان تاکید کرد و افزود: باید زمینه ی حضور فعالان اقتصادی دو کشور و سرمایه گذاری های مشترک تسهیل شود.
سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در خراسان رضوی ، گفت: نقش این استان در واردات کالا به کشورمان تعیین کننده است.  
نعمت اله امام زاده  با بیان این که روابط دو کشور مستحکم و بر اساس احترام متقابل بنا شده؛ افزود: هم اکنون بیش از 160 شرکت ایرانی در تاجیکستان مشغول به فعالیت هستند  که اهتمام ما رفع مشکلات آنان و تلاش برای حضور موفقشان در کشورمان است.
وی به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به این کشور در سال 2014 اشاره کرد و گفت: باید برای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته بین دو کشور تلاش بیشتری شود.
سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران تاکید کرد: کشورش برای توسعه ی همکاری در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه ی اقتصاد با حمهوری اسلامی ایران مصمم است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار