طغیان رودخانه دز 960 میلیارد ریال به زیر ساخت های شهری دزفول خسارت زد

شهردار دزفول خسارت وارده به زیر ساخت های شهری و گردشگری در ساحل رودخانه دز را 960 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: احتمال افزایش این رقم با بررسی بیشتر خسارت ها وجود دارد.

طغیان رودخانه دز 960 میلیارد ریال به زیر ساخت های شهری دزفول خسارت زد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،طغیان رودخانه دز در روز پنجشنبه گذشته موجب زیر آب رفتن جاده ساحلی، تخریب رستوران ها، وسایل بازی و رفاهی در ساحل رودخانه دز و نیز بوستان های ساحلی شد.

محمدرضا كرمی نژاد در این باره گفت: خسارت وارده ناشی از طغیان رودخانه دز بسیار سنگین بوده ضمن اینكه شدت جریان آب وسایل و تجهیزات رستوران ها ،امكانات تفریحی و رفاهی بوستان ها و ساحل رودخانه دز را با خود برده است.

وی بیشترین خسارت وارده ناشی از سیلاب روز پنجشنبه را به تاسیسات گردشگری ساحل رودخانه دز، كشتارگاه دام و نیز پل شناور دزفول بیان كرد و افزود: پل شناور دزفول به میزان 100 درصد در سیلاب خسارت دید ضمن اینكه جاده ساحلی نیز در حد فاصل پل شریعتی تا بعد از پل قدیم به شدت آسیب دیده است.

كرمی نژاد اظهار كرد: علاوه بر امكانات تفریحی و رفاهی شهرداری دزفول امكانات بخش خصوصی در ساحل رودخانه دز در بوستان علی كله آسیب كلی دیده و بعضا تخریب شده اند.

شهردار دزفول گفت: بوستان های رعنا ، ولی عصر و نیز بخشی از بوستان دولت نیز به زیر آب رفته و امكانات تفریحی و رفاهی آنها آسیب دیده اند.

دبی رودخانه دز در روز پنجشنبه 26 فروردین ماه از 300 متر مكعب بر ثانیه در شرایط عادی به 4500 متر مكعب بر ثانیه رسید.

طغیان رودخانه دز علاوه بر آبگرفتگی تعدادی از روستاهای دزفول و شوش به بخش كشاورزی این 2 شهر نیز خسارت سنگین وارد كرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.