کریستین لاگارد از اینکه مقامات ذی‌صلاح از تخلفات مالیاتی پاناما اطلاع داشتند؛ اما از آن چشم‌پوشی کردند ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین؛ "کریستین لاگارد،" رئیس صندوق بین المللی پول اظهار داشت: کارشناسان و نخبگان اقتصادی بارها درباره تخلفات مالیاتی که در پاناما صورت می‌گرفت هشدار داده بودند؛ اما هیچکدام از مقامات مسئول حاضر به انجام اقدامی بازدارنده در این باره نشدند.

لاگارد برای نخستین بار درمورد پرونده فساد مالی پاناما با این لحن تند صحبت می‌کرد و در ادامه افزود: در این پرونده هشدارها به موقع بیان شدند؛ اما واکنش‌ها بسیار ضعیف و کند دیده شد. جامعه جهانی نیاز دارد در مبارزه با فرار مالیاتی و حذف فساد مالی، برخوردی قاطع از خود بروز دهد. گزارش دادن صرف درمورد تخلفات صورت گرفته نمی‌تواند جلوی تخلفات بزرگی مانند آنچه در پاناما رخ داد را بگیرد. 

رئیس صندوق بین المللی پول در ادامه افزود: فکر می‌کنم همه ما ملزم هستیم دید خود را به خارج از این چارچوب گسترش دهیم. باید از نتایج و آثار غفلت در اجرای قوانین مالیاتی و رعایت استانداردهای مالی آگاهی کافی داشته باشیم تا از تکرار چنین رسوایی‌هایی جلوگیری به عمل آوریم. باید با جدیت تمام این مسئله را پیگیری کنیم زیرا اهمیت ماجرا فراتر از آن است که فقط به گزارش دادن درمورد آن بسنده شود.

لاگارد گفت: شخصا پیگیر موضوع مبارزه با فساد مال خواهم بود. همان قدر که تغییرات آب و هوایی برای حفظ آینده محیط زیست اهمیت دارد، تخلف مالیاتی نیز برای آینده اقتصاد جهانی حائز اهمیت است. موضوع سلامت اقتصاد جهانی و تخلفات مالیاتی به چالش جدید صندوق بین المللی پول تبدیل شده است.

لاگارد پیش از این درباره 11.5 میلیون پرونده تخلف مالیاتی در شرکت "موساک فونسکا" گفته بود: رسوایی بوجود آمده حاکی از وجود حفره‌های امنیتی فراوان در قوانین مالیاتی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار