معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۷۵ واحد تولیدی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرشاد عابدی اصل در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز با فعالان اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک هزار و 75 واحد تولیدی در سطح استان اردبیل فعال هستند که 50 درصد این واحدها مختص صنایع تبدیلی کشاورزی بوده و یک ظرفیت مناسب در استان اردبیل در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل وجود دارد.

وی گفت: استان اردبیل ظرفیت مناسبی نیز در رابطه با صنایع چوبی و مبلمان دارد که در حال حاضر در این رابطه با کشور ترکیه مبادلات تجاری داریم و واحدهای تولیدی استان اردبیل آماده هستند که با واحدهای صنعتی ترکیه در این زمینه مبادله کالا به کالا انجام دهند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته 10 واحد راکد تولیدی در استان اردبیل دوباره فعال شده به تولید خود را از سرگرفتند که با فعالیت این واحدهای تولیدی برای 187 نفر اشتغال ایجاد شد.

عابدی اصل تصریح کرد: استان اردبیل به عنوان یک منطقه کم‌برخوردار بوده و سرمایه‌گذاران برای حضور در استان نیازمند مشوق‌هایی هستند که مجموعه خود را در استان دایر کنند که در این رابطه باید سعی کنیم برخی تخفیف‌ها به سرمایه‌گذارانی که حاضر در استان اردبیل حضور پیدا کنند داده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.