سید موسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: امروز فضای مجازی، سبک زندگی و نوع روابط اجتماعی را تغییر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیدموسی حسینی در مورد تکنولوژی روز دنیا و تاثیر آن بر زندگی مردم جوامع گفت: در گذشته شیوه‌ها و سبک‌های دیگری وجود داشت که هویت‌ها و ارتباطات دیگر را مطرح می‌کرد ولی امروز این موارد در فضای مجازی تغییر یافته و شاهد دوست یابی‌ و هویت یابی ‌های متعدد هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر یک فرد با صد‌ها هویت می‌تواند وارد این فضا شود و دست به اقدامات بسیاری زند.
وی ادامه داد: به علت تغییر هویت ‌ها زمینه جرم و جنایت افزایش یافته و امکان سوء ‌استفاده در اختیار افراد قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، فریبکاری ‌نیز در فضای مجازی زیاد شده و معمولا نوجوانان و جوانان که تجارب زیادی ندارند به سرعت جذب این فضا شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرند که نتیجه این امر در زمانه فعلی رشد قابل توجه آمار جنایت، اعتیاد، روابط نامناسب اخلاقی و خیانت‌های خانوادگی است .
رئیس پلیس فتا استان فارس در مورد اعتیاد نسل امروز که همانا اعتیاد اینترنتی است افزود: یکی از مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی ناظر به این مساله، اعتیاد نسل جدید به این فضا است؛ جوانی که در فضای مجازی معتاد می‌شود از زندگی طبیعی خود خارج  و قدرت اداره زندگی طبیعی ندارد و حتی زندگیشان با متلاشی شدن و اختلال جدی روبه‌رو می‌شود.  
سرهنگ حسینی اضافه كرد: نسل جوان به طوری در این فضا اعتیاد پیدا می‌کند که در فضای بازی آنلاین زندگی می‌کند، مثل بازی معروف «کلش آف کلنز» که حتی بحث احساسات و عواطف را در فضای مجازی به جای احساسات طبیعی به خود مشغول می‌کند، به طوری که عشق و محبت مجازی، نفرت و جنگ مجازی جای همین ‌ها را در فضای طبیعی و معمولی می‌گیرد.
وی بیان کرد: اساساً صرف نظر از تخلفات جرم انگارانه، آسیب‌های فیزیکی و جسمانی که بر چشم، ذهن، مغز، گوش و بدن انسان ضربه وارد می‌شود را نیز نباید نادیده گرفت.
رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان كرد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس    Cyberpolice.ir ایمیل: fars_fata@police.ir  و یا با تلفن: 2183919-071  به پلیس فتا استان فارس گزارش كنند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.