رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: گردش مالي سالانه استان در بخش گندم 35 هزار ميليارد ريال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  كيخسرو چنگلوايي در نشست ستاد غلات   خوزستان افزود: بيش از يك ميليون هكتار از اراضي استان زير كشت گندم است كه اين ميزان 45 درصد اراضي كشاورزي استان را شامل مي شود.

وي گفت: بالغ بر 150 هزار نفر گندمكار در استان وجود دارد و بر اساس چشم انداز 1404 بايد توليد گندم در استان به دو ميليون و 600 هزار تن افزايش يابد.

رئيس جهاد كشاورزي خوزستان با اشاره به اينكه برداشت گندم تا چند روز ديگر در استان آغاز مي شود بيان كرد: در صورت نياز به دستگاه كمباين براي برداشت از كمباين هاي استان هاي ديگر استفاده شود.

چنگلوايي افزود: آتش نشاني نيز بايد در هنگام برداشت همكاري لازم را داشته باشند ، چرا كه امكان آتش سوزي محصول گندم در مزارع در هواي گرم نيز وجود دارد.

وي عنوان كرد: برداشت گندم بايد در مدت زمان يك ماه در استان انجام شود و اين در حالي
است كه برداشت در ساير استان ها تا شش ماه ادامه دارد.

همچنين در ادامه نشست استاندار خوزستان بيان كرد: در زمان برداشت گندم بايد امنيت كامل ايجاد شود و در شهرستان ها نيز بايد هماهنگي لازم براي انجام درست برداشت گندم انجام شود.

عبدالحسن مقتدايي در ادامه افزود: بارندگي اخير خساراتي را به باغ ها و اراضي كشاورزي وارد كرده  و اميد است برداشت از اراضي خسارت نديده بتواند جبران محصولات خسارت زده را بكند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.