مدیر امور عشایر استان کرمانشاه از آغاز کوچ بهاره عشایر استان خبر داد و گفت: کوچ عشایر این استان چند روزی است که آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی‌اشرف آزادی جمعیت  عشایر استان را حدود 14هزار خانوار دانست و گفت:  این خانوارهای عشایری بافرارسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی استان آغاز کرده‌اند.

به گفته آزادی عشایر استان کرمانشاه در کوچ بهاره مسافتی حدود 15تا 700 کیلومتر را  در مدت  حدود 45 روز طی کرده و از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاق رفته و در آنجا ساکن می‌شود.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کوچ بهاره عشایر گفت: برای تامین نیروهای امنیتی برنامه‌ریزی شده تا عشایر در امنیت کامل کوچ کرده و مشکلی برایشان بوجود نیاید.

وی همچنین از عشایر خواست تا قبل از تاریخ مشخص شده برای ورود دام‌های عشایر به مراتع ییلاقی که 15 اردیبهشت ماه اعلام شده، از ورود دام‌ها به مراتع جلوگیری کنند.

آزادی در پایان جمعیت دامی عشایر استان کرمانشاه را یک میلیون و 500 هزار واحد دامی عنوان کرد و با بیان اینکه 30 درصد گوشت قرمز تولیدی استان توسط عشایر تامین می‌شود، گفت: همچنین بین 20 تا 25 درصد مواد لبنی استان نیز توسط عشایر تولید می‌شود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.