معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد این کشور آماده بازپس گیری جولان با هر وسیله ای است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با المیادین در واکنش به گزافه گویی های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جولان گفت: جولان سوریه براساس قطعنامه های شورای امنیت خاک اشغال شده یک کشور عربی است و حضور نیروهای آندوف (نیروهای ناظر سازمان ملل) در این منطقه ثابت می کند که جولان منطقه عربی است که از سوی اسرائیل اشغال شده است.

وی افزود:  ما هیچ روزی از گزینه مقاومت کوتاه نیامده ایم. اسرائیل اقدامات تحریک آمیزی را علیه ما اتخاذ می کند اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

مقداد گفت: من به تمامی اسرا که روز آن هاست به ویژه اسیر صدقی المقت که به بازپس گیری جولان پایبند بود، درود می فرستم. اقدام دولت نتانیاهو، بخشی از تهاجم تروریستی علیه سوریه است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما آماده هر اقدامی و استفاده از هر وسیله ای از جمله اقدام نظامی برای بازپس گیری جولان هستیم. تماس ها میان رهبران روس و رهبران سوریه ادامه دارد و هر روز این تماس ها برقرار می شود. ما ایمان داریم که سیاست روسیه به قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت استناد دارد. ما هرگز درباره برخورد جنون آمیز نتانیاهو با روسیه تماس نخواهیم گرفت.

وی افزود: نه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نه هیچ رئیس جمهور دیگری در جهان منطق محکوم شده اسرائیل درباره جولان را قبول نخواهد کرد. مخالفانی که با اسرائیل تعامل کردند هرگز هیچ نقشی در حل و فصل بحران سوریه نخواهند داشت. حل بحران در تأسیس دولتی ملی و متحد و فراگیر نهفته است که راه را برای تدوین قانون اساسی که به همه پرسی گذاشته خواهد شد هموار سازد. انتخابات برای تشکیل دولتی برگزار می شود که شامل گروه هایی خواهد بود که اعتماد مردم را بدست آورده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار