دبير علمى همايش- نمایش صدای هویت کودک گفت : همایش صدای هویت کودک به صورت بازی و نمایش برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، نادر صنعتی در جمع اهالی رسانه بااشاره به اینکه استفاده از آیتم نمایشی در همایش برای اولین بار انجام می شود گفت: نمایش به عنوان یک هنر چهره به چهره و موثر در مباحث آموزشی استفاده می شود و خیلی از موضوعات در قالب نمایش به مخاطبان منتقل خواهد شد.
وی گفت: برای پژوهش های این همایش و نتایج آن انتهایی قائل نیستیم و در آخر، این همایش به صورت سینمایی ضبط می شود و به صورت مستند پخش می شود.
دبير علمى همايش- نمایش صدای هویت کودک این همایش را دارای سه ویژگی متمایز دانست و افزود: پژوهش این همایش در طول یکسال گذشته انجام شده است و در واقع همایش در امتداد پروژه است.
صنعتی ویژگی دوم همایش را هماهنگی ساختار و محتوای دانست و افزود: گفتگو و تعامل به جای سخنرانی سومین ویژگی متمایز این همایش است.
دبیر علمی پروژه در پاسخ به خبرنگار باشگاه در مورد جامعه آماری پژوهش گفت: این یک تحقیق اکتشافی بود که با تمامی خانواده هایی که کودکان 5 تا 7 سال خود را به مهدهای کودک سپرده بودند، مصاحبه شده است و 25 جلسه هم مصاحبه های گروهی انجام شده است، اما تمامی خانواده ها و افرادی که به کودکان مربوط باشند جزو جامعه هدف ما هستند.
صنعتی نمایش و روایت را استراتژی مناسب برای اجرای تعاملات سازنده دانست و خاطر نشان کرد:  در این همایش موقعیت های زندگی را از دریچه بازی ببینیم و مفهوم بازی و قصه، میزان بازی با والدین، وسایل و شیوه بازی و میزان قصه گویی والدین همه از مواردی است که نشان دهنده نوع ارتباط پدر و مادر با فرزندان و در نهایت سبک زندگی است و دنیای ذهنی کودکان را شکل می دهد.
صنعتی با اشاره به نحوه برگزاری همایش عنوان کرد: اعضای پنل در روز ابتدایی همایش تلاش خواهند کرد تا به پالایش دو مفهوم بازی و روایت پرداخته و انتظاراتی را که می توانیم از این دو مفهوم در زندگی روزمره داشته باشیم، مشخص کنند همچنین مجموعه آسیب ها در این حوزه مورد تحلیل و ردیابی قرار می گیرند.
استاد دانشگاه پیام نور مشهد افزود: در ادامه و در روز دوم همایش بعد از بررسی آسیب ها و مشکلات، کارشناسان به ارائه راهکار ها ، راهبردها  و مهارت های لازم برای بازی درست و روایتی درست از زندگی با نگاهی به کارکرد موثر اسطوره ها، بازی درمانی و قصه درمانی می پردازند.
شایان ذکر است؛ این همایش در روزهای 8 و 9اردیبهشت ماه از ساعت 30/8 لغایت 7 عصر  در  محل فرهنگسراى مصلى نژاد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.