گارد پیشین تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام از خداحافظی‌اش با بسکتبال به دلیل کمک به جوانان مسلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم جابر، گارد راس آمریکایی پیشین تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام، که پیش از این به دلیل اعتقادات اسلامی‌اش از حضور در تیم زالیگریس لیتوانی چشم‌پوشی کرده بود، برای کمک به جوانان مسلمان آمریکایی از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد. 

او که چند کتاب با موضوع دین اسلام نوشته است، با راه‌اندازی بنیاد خیریه‌ای به نام "Color me muslim” در ایالات متحده آمریکا قصد دارد به جوانان مسلمان سیاه‌پوست، سفیدپوست و دیگر نژادها کمک کند. جابر در وب‌سایت این بنیاد نوشته است:« تصمیم گرفتم از بسکتبال حرفه‌ای کنار بروم، برای دین اسلام زندگی کنم و هدف مهمتری داشته باشم؛ نجات و تقویت جوانان مسلمان». به این ترتیب، او هم مانند «مالکوم ایکس» فعال فقید سیاه‌پوست مسلمان ایالات متحده آمریکا در دهه 70 میلادی، می‌خواهد زندگی‌اش را وقف خدمت به اسلام و مسلمانان کند.

ابراهیم همچنین سال‌ها پیش انجمنی با نام «مسلمانان علیه داعش» تاسیس کرده بود که این انجمن  علیه گروه تروریستی داعش و کسانی که در عربستان سعودی وجهه اسلام را تخریب می‌کنند، دارد و در فضای مجازی با تبلیغات گمراه‌کننده داعشی‌ها مبارزه می‌کند. ضمن اینکه انجمن مسلمانان علیه دانش، ترانه‌هایی به شیوه رپ‌خوانی با موضوع زیبایی دین اسلام تهیه کرده است و ابراهیم خالق برخی تکست‌های این ترانه‌هاست. 

ابراهیم در دیدارهای فینال لیگ برتر بسکتبال در فصل 91-92 بازی‌های بی‌بدیلی برای پتروشیمی بندرامام به نمایش گذاشت و به این تیم کمک کرد، قهرمان ایران شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار