کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اعلام کرد: پروسه بازگشت اختیاری مهاجرین افغان امسال به پایین سطح آن رسیده است.

پروسه بازگشت اختیاری مهاجرین افغانستانی به پایین سطح رسیده/آواره شدن 80 هزار نفر طی سال جاری در افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقامات  سازمان ملل متحد می‌گویند، بازگشت مهاجرین افغان که به سبب جنگ‌های جاری و مشکلات اقتصادی از کشورشان آواره شده‌اند، کاهش یافته است.

رویترز نوشت: از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود 2200 پناهجوی افغانستانی دوباره به این کشور بازگشته‌اند.

پروسه بازگشت اختیاری مهاجرین افغانستانی که در سال 2001 آغاز شد، امسال به پایین سطح آن رسیده است.

«جرج اوکوت اوبو» معاون امور عملیاتی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید، این پروسه خیلی پایین‌تر از چیزی است که انتظار آن می‎رفت.

وی گفت: حدود 2.4 میلیون مهاجر افغانستانی در کشورهای خارجی زندگی می‎کنند.

اوبو افزود: بر اساس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، بیش از 200 هزار افغانستانی سال گذشته به اروپا فرار کردند و رقم نامعلومی به ایران، پاکستان و نقاط دیگر افغانستان پناه بردند.

به گفته وی، بحران مهاجرین افغانستانی تنها اروپا را متاثر نساخته است بلکه 80 هزار افغان در سال 2016 در داخل این کشور آواره شده‌اند.

معاون عملیاتی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین گفت، سال گذشته حدود 60 هزار مهاجر افغانستانی به شکل اختیاری به کشورشان بازگشتند.

به گفته سازمان ملل متحد، این برگشت وسیع بعد از آن صورت گرفت که به دنبال حملات تروریستی در پاکستان، مهاجرین افغانستانی مورد آزار و اذیت مقامات پاکستانی قرار می‎گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.