معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال اتباع خارجی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفالویژه اتباع خارجی در سال 1395 از مورخ 28فروردین ماههمزمان با سراسر کشور در مراکز سلامت جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان شروع شد.

وی، زمان اجرای این طرح را شامل دو نوبت، نوبت اول در 28 لغایت 31 فروردین و نوبت دوم آن را از اول لغایت چهارم خردادماه سال جاری همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی عنوان کرد.

دکتر مروجی گفت: پیش بینی می شود در این طرح ملی، بیش از 7500 خانوار بازدید و ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال بیش از 5100 کودک زیر پنج سال از اتباع خارجی با مراجعه حضوری 113 تیم عملیاتی به درب منازل آنها انجام گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال اجرای موفق برنامه ریشه کنی آبله، سازمان جهانی بهداشت در سال 1988 برنامه ریشه کنی جهانی فلج اطفال تا سال 2000 را تصویب نمود.

دکتر مروجی، با بیان اینکه هرچند هدف اولیه ریشه کنی تا سال 2000 محقق نشده است ولی مؤفقیت های فراوانی به دست آمده است، یادآورشد: تاقبل از اجرای برنامه ریشه کنی، روزانه حدود هزار نفر دچار فلج اطفال می شدند که این تعداد به 416 مورد در سال 2013 ، 359 مورد در سال 2014 و 74 مورد در سال 2015کاهش یافته است.  



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار