چین ابر قدرت فوتبال جهان می شود

فوتبال چین با برنامه هایی که مد نظر دارد در چند سال آینده به جمع قدرتنمدان فوتبال می پیوندد .

چین ابر قدرت فوتبال جهان می شود به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،چینی ها با برنامه هایی که در نظر دارند تا چند سال اینده خود را در جمع مدعیان فوتبال جهان جای می دهند . اما چینی ها چگونه می خواهند به این امر مهم دست یابند ؟
به طور قطع کشوری با وسعت و جمعیت هندوستان و چین پتانسیل های زیادی برای کسب موفقیت در همه زمینه ها دارند.
 
چین با جمعیت 1 میلیارد و 377 ملیون نفر بیش از 18 جمعیت جهان را داراست پس طبیتا چین توانایی آن را دارد تا در تما زمینه ها موفقیت کسب کند.
 
همان طور که مدتی است می بینیم چین به دومین اقتصاد جهان پس از آمریکا تبدیل شده است و از سال 2000 میلادی در رقابتی تنگانگ با غول های ورزشی جهان در المپیک مانند آمریکا و روسیه قرار دارد این رقابت ها که بعضی اوغات با پیروزی چینی ها به پایان رسیده است .نشان از برنامه ریزی وسیع چینی ها متناسب با پتانسیل هایشان است.

اما جدا از تمام این مسائل مدتی است که شاهد پیشرفت چینی ها در فوتبال هستیم . اگرچه موفیت در ورزشی مانند فوتبال به امور مختلفی بستگی دارد . عواملی مانند تغذیه ، شرایط آب و هوایی ، شرایط بدنی و از همه مهم ترتجربه ،اما به هر صورت چینی ها این روزه ها شرایط را به نحو احسن برای خود آسان کرده اند تا بتوانند به موفقیت برسند.


-    چین ابر قدرت آینده فوتبال جهان
رئیس جمهوری چین از دست اندرکاران ورزش کشورش  خواسته است تا آرزوی او و یک میلیارد و 400 میلیون نفر چینی تحت هر شرایطی برآورده شود و چینی ها بتوانند در فوتبال موفق شوند.

زمانی فوتبال چین به دلیل فساد مالی و تبانی در مسابقات، بسیار آلوده بود، حتی برخی گزارش های رسانه ای نشان می داد که در یک مورد، مربی یکی از تیم ها به بازیکنانش دستور داد در دقایق پایانی مسابقه به تیم خودشان گل بزنند.

چینی ها امیدوارند، این دوران سپری شده باشد. آنان برنامه های بلندپروازانه ای دارند، تا بلکه بتوانند این ورزش را از شرایط نابسامان نجات دهند.

ایجاد مدارس فوتبال، جذب بازیکنان خارجی برای باشگاه های فوتبال و استخدام مربیان مطرح دنیا، یکی از راهکارهای اجرای اهدافی است که برنامه ریزان فوتبال چین درپی آن هستند.

چین برای آنکه بتواند دامنه اختیار ورزش فوتبال را بازتر کند، رسما فدراسیون فوتبال این کشور را از دولت جدا کرد و تصمیم گیری ها برای این ورزش را به این نهاد ورزشی سپرد.

شاید اتخاذ این تصمیم، آخرین تیر ترکش کشوری باشد که اکنون بزرگترین هزینه کننده فوتبال در جهان است و اینک در کنار پیشرفت های اقتصادی، به دنبال پیشرفت در فوتبال هم هست.

نهادهای ورزشی چین از راه اندازی شمار بیشتری از مدارس فوتبال در این کشور خبر داده اند و قرار است شمار مربیان خارجی نیز در این رشته ورزشی افزایش یابند.

فدراسیون فوتبال چین می گوید اگر قرار باشد ورزش فوتبال در همه بخش ها در این کشور توسعه یابد باید مدارس فوتبال بیشتری راه اندازی کرد و به اندازه کافی مربی فوتبال در اختیار داشت.

این فدراسیون که اعلام کرد کاملا از دولت جدا شده، حالا می گوید در راستای توسعه ورزش فوتبال در این کشور، قرار است بیش از 120 مربی خارجی استخدام کند.

گفته می شود، این مربیان قرار است با حمایت مالی دولت و با هدف آموزش فوتبالیست های جوان و مربیان چینی به کار گرفته شوند تا شاید آرزوهای چینی ها در فوتبال به عرصه ظهور برسد.

این اتفاق در شرایطی می افتد که دستمزدهای کلان هم این روزها در لیگ برتر چین به فوتبالیست های خارجی پرداخت می شود و نزدیک به 317 میلیون یورو فقط برای یک فصل صرف جذب بازیکنان خارجی و انتقال آنها به چین شده است.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون فوتبال چین روز گذشته - یکشنبه - در نشستی اعلام کردند که بر اساس برنامه اصلاحاتی که یک سال قبل تنظیم شد، دو طرف برای استخدام مربیان خارجی به منظور آموزش فوتبال و بهبود این رشته ورزشی همکاری های نزدیکی خواهند داشت.

معاون فدراسیون فوتبال چین هم از استخدام نزدیک به 146 مربی خارجی در استان ها، شهرها و مناطق مختلف کشور خبر داده که در حال اجرای برنامه های این نهاد ورزشی هستند.

وی معتقد است که  با آمیختن تجربیات خارجی و روش های چینی می توان یک چرخه آموزشی فوتبالی برای دانش آموزان و دانشجویان این رشته فراهم کرد.

چین اکنون چهار نوع نظام مدارس فوتبال، از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در کشور ایجاد کرده و شمار این مدارس به 16 هزار و 186 باب می رسد. با این حال این کشور طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا سال 2025 میلادی تعداد مدارس فوتبال خود را به 50 هزار باب افزایش دهد.

همچنین قرار است امسال شش هزار مسئول و معلم برای فوتبال تربیت شوند و پنج هزار نفر نیز برای مربیگری در سطوح مختلف آموزش ببینند.

شاید خیلی از کشورهای دیگر دوستدار ورزش فوتبال، چنین طرح بلندپروازانه ای را لازم نداشته باشند، اما چین با درک واقعیت فاصله زیاد خود با فوتبال بین المللی، تصمیم گرفته در این زمینه سرمایه گذاری کلان کند و مسیری را پیش بگیرد که پیشتر کشورهای موفق در فوتبال چنین راهی را طی نکرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال چین ، تیم ، ملی ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار