یک عضو مجمع نمایندگان تهران از گزارش نظارتی برجام که از سوی وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی تحویل داده شد، انتقاد کرد.

گزارش برجام متناسب با شروط رهبری نیست/ مجلس باید گزارش را برگرداندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی نماینده مردم تهران طی تذکری در مجلس نسبت به نخستین گزارش نظارتی برجام که روز گذشته از سوی وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی تحویل داده شد، انتقاد کرد.

وی با تاکید براینکه مشروعیت اجرای برجام به مصوبه مجلس و شورای عالی امنیت ملی نبوده بلکه به امضای مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در نامه ایشان پس از تایید برجام تذکر داده شده است که محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه می‌تواند خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده کشور به بار آورد.

رسایی ادامه داد: همچنین رهبری اخیرا فرمودند که وضع موجود خسارت محض است. بنابریان بنده معتقدم گزارش وزارت امور خارجه درباره برجام به مجلس باید ناظر و متناظر و متناسب با تذکرات و مطالبات ذکر شده در نامه رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس باشد.

وی در ادامه تصریح کرد : بنده معتقدم وزارت خارجه در تهیه این گزارش متن برجام را عینا به عنوان گزارش کپی کرده و آن را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه گزارش وزارت خارجه درباره برجام طرف مقابل را تبرئه و داخل را متهم کرده است گفت: این گزارش متناسب با نامه مقام معظم رهبری نیست.

وی در ادامه با استناد به بند 9 نامه مقام معظم رهبری درباره برجام خاطرنشان کرد: رهبری در بند 9 این نامه فرمودند در موارد ابهام برجام تفسیر طرف مقابل قابل قبول نیست و مرجع متن مذاکرات است؛ وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبکاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا ایجاب می‌کند یک هیات قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا به آن تصریح شد ... یعنی رهبری می‌گویند این گزارش باید ناظر باشد و آنچه من در بالا قید کردم در حالی که این گزارش اکنون هیچ چیزی ندارد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: بنده معتقدم گزارش نظارتی برجام به هیچ عنوان متناسب با نامه و شروط رهبری در اجرای برجام نیست.
 
نماینده مردم تهران در ادامه گفت: مجلس باید گزارش برجام را به وزارت امور خارجه بازگرداند، چرا که این گزارش گزارشی کلی است و باید متناسب با 9 بند مشروطی مقام معظم رهبری در برجام تهیه می‌شد.
 
محمدحسن ابوترابی‌فرد در ادامه در واکنش به تذکر حمید رسایی گفت: لازم می‌دانم بگویم که کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به مفاد متقنی که رهبری در برجام تبیین فرموده‌اند گزارش مذکور را بررسی و نتایج آن را به صحن اعلام کنند.
 
ابوترابی‌فرد در ادامه گفت: همچنین بنده از کمیته نظارت بر برجام می‌خواهم که وظایف خود را در چارچوب موارد تعیین شده عملیاتی کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار