دبیر اجرایی طرح رونق بخشی فعالیت های علمی مراکز گفت: با اعلام فراخوان اجرای طرح های علمی خلاق در مراکز کانون، تا کنون13 فعالیت علمی اجرشده و این طرح در سال جاری نیز ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ طیبه اعتمادی ،کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان و دبیر اجرایی این طرح افزود: طرح رونق بخشی فعالیت های علمی در مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان به همت واحد کارشناسی فرهنگی کانون از سال 1394 آغاز و اکنون مرحله سوم این طرح در مراکز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز ذهن کودکان پرسش گر و کنجکاو تر شده است، خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان امروز در کنار علاقه به فعالیت های فرهنگی و هنری، همواره سوال های زیادی در ذهنشان شکل می گیرد که گاه بی جواب می ماند.

اعتمادی بالابردن سطح بینش علمی مربیان در پاسخگویی به نیاز مخاطبان ، شناسایی استعداد وظرفیت های علمی مراکز با هدف پویایی وفعالکردن مراکز، افزایش سطح مطالعه منابع علمی موجود در مراکز،برگزاری نشست ها و جشنواره های علمی با حضور اعضای فعال در این حوزه و تبادل تجربه بین مراکز با بهره گیری از طرح های برگزیده علمی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی نوآوری، خلاقیت، مطالعه و به روز بودن اطلاعات اولیه را از مهمترین ابزارهای لازم مربیان برای موفقیت در این طرح عنوان و تصریح کرد: بسیاری از اکتشافات در علوم طبیعی برگرفته از کتاب آسمانی قرآن است و در همین راستا از مربیان علاقه مند خواسته شده است تا مطالب مرتبط را از قرآن استخراج و از این طریق انس با این کتاب علمی عظیم را در روح وجسم کود کان ونوجوانان امروز جاری کنند.

اعتمادی با بیان اینکه فعالیت های علمی موفق نیازمند تجهیزات ،امکانات وکارگاه های مجهز است، یادآور شد: نقطه ی قوت کانون در این است که مربیان متخصص و توانمند آن با کم ترین امکانات موجود، فعالیت های مبتکرانه، خلاق و تاثیرگذار ارایه می دهند.

وی افزود: در حوزه زیست شناسی مراکز پاریز، جوپار، جیرفت، رفسنجان 2، بردسیر، شهداد، ماهان، سیرجان، رفسنجان، زرند، کانون شماره 2 و 3 کرمان، در حوزه کیهان شناسی مراکز انار، جیرفت، رفسنجان 2، بردسیر، شهداد و در زمینه زمین شناسی مراکز انار و عنبرآباد از جمله این مراکز بودند.

دبیر اجرایی طرح رونق بخشی فعالیت های علمی گفت: از این میان طرح های مراکز رفسنجان 2 و بردسیر در حوزه زیست شناسی، مرکز بردسیر در زمینه کیهان شناسی و مرکز عنبرآباد در حوزه زمین شناسی به عنوان طرح های برگزیده انتخاب و برای استفاده از تجربیات به دست آمده در اختیار دیگر مراکز قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: علمی ، اطلاعات ، موفقیت ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار