فردی که با جلب اعتماد تجار و کسبه، 80 میلیارد و 850 میلیون ریال در استان‎های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستانگفت: در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد آنان و صدور چک‌های بلامحل، مقادیر قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان پس از انجام بررسی‎های میدانی و پایش مداوم اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از این کلاهبردار سابقه‎دار در پرونده به دست آوردند. 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی دریافتند که این فرد برای انجام کلاهبرداری‌های متعدد از کسبه و تجار در شهرستان‌های تهران،بم و زاهدان تردد می‌کند و پس از تلاش‌های شبانه‌روزی، شب گذشته موفق شدند محل اختفای این متهم را در زاهدان شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. 

سردار رحیمی با اشاره به اینکه این کلاهبردار حرفه‌ای، از سال 93 به دلیل دریافت وام‌های کلان از بانک‌های مختلف و عدم پرداخت اقساط در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته و ممنوع المعامله بوده ،تصریح کرد: وی در تحقیقات تخصصی کاراگاهان پلیس اعتراف کرد پس از اینکه با تعدادی از کسبه در شهرستان‌های تهران، بم و زاهدان معامله انجام داد با پرداخت پول نقد اعتماد آنان را جلب و در معامله های بعدی با این افراد، در قبال خرید کالا ،چک بلا محل صادر و از آنان 80 میلیارد و 850 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است. 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این زمینه تاکنون 19 مالباخته از استان‌های تهران،کرمان و سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند،خاطر نشان کرد: تجار و کسبه به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب در هنگام معاملات خود دقت کنند تا گرفتار دام این افراد سودجو نشوند.

انتهای پیام/س-پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار