جشنواره زندگی به سبک جهادی ویژه فعالان فرهنگی و تشکل‌های جوانان سراسر کشور با موضوع حرکت های جهادی و مبارزه خستگی ناپذیر از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی سرپرست موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌ها اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: ترویج و تعمیق معارف قرآن و اهل بیت(ع) در بین مردم به خصوص جوانان و نوجوانان و تقویت انگیزه های آنان برای عمل به این معارف مهمترین اهداف فعالیت های فرهنگی است. جشنواره زندگی به سبک جهادی با محوریت عملیات جهادی در حوزه های علمی، فرهنگی، عمرانی و کشاورزی و برای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برگزار می شود.

عصارنیا با بیان اینکه مخاطب اصلی این جشنواره تشکل های جوانان و فعالان فرهنگی سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: فعالان دانشجویی، تشکل‌های بسیج، انجمن‌های اسلامی، گروه‌های محلی و روستایی، اصناف، هیئت‌های مذهبی، موسسات فرهنگی، مساجد، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی، گروه‌های ورزشی و هنری، سازمان های مردم نهاد و...می توانند با ارائه مستند و ارسال گزارش فعالیت‌هایشان به دبیر خانه موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در زندگی اهل بیت(ع) خصوصا حضرت رضا(ع) قابل استفاده و الگوگیری است، موضوع زندگی جهادی و مبارزه دائمی خستگی ناپذیر است. موسسه جوانان آستان قدس رضوی با توجه به رسالتی که دارد طرح برگزاری جشنواره زندگی به سبک جهادی را برنامه ریزی کرد.

سرپرست موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌ها اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: تقویت معارف اهل بیت(ع) در بین جوانان، بازخوانی مفهوم جهاد و زندگی جهادی و عمق بخشیدن به این مولفه مهم دینی در ذهن مخاطب، تقویت انگیزه جوانان در جهت عمل به سیره ائمه اطهار(ع) و تمسک به مدل زندگی جهادی آنان، تقویت روحیه جهادی و انجام وظیفه دینی از جمله اهداف «جشنواره زندگی به سبک جهادی» است.

عصارنیا افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص زندگی جهادی که فرمودند:«ما که نباید فقط به مرقد امام علی بن موسی الرضا(ع) اظهار ارادت کنیم، او امام ماست، زندگی او برای ما درس است، از زندگی او باید درس بگیریم، زندگی او برای ما یک پیامی دارد آن پیام چیست؟ من آن پیام را در یک کلمه خلاصه می کنم. بدانید پیام زندگی پر ماجرای امام هشتم(ع) به ما عبارت است از مبارزه دائمی خستگی ناپذیر» این موسسه را بر آن داشت تا جشنواره زندگی به سبک جهادی را برگزارکند. وی گفت: جشنواره زندگی به سبک جهادی با شعار «اشهد انّک جاهدت فی اللَّه حقّ جهاده» ویژه فعالان فرهنگی و تشکلهای جوانان سراسر کشور به همت موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌ها اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

عصارنیا خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های توجیهی به همراه توزیع فرم های جشنواره زندگی به سبک جهادی و بسته های فرهنگی از 25 فروردین آغاز و تا 30اردیبهشت سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را به دو طریق سایت شبکه جوانان رضوی به آدرس shajar.ir و یا ارسال پستی فرم های جشنواره و محصولات تولید شده به همراه لوح فشرده مستندات تصویری به این جشنواره بفرستند.

سرپرست موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌ها اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: طراحی و انجام برنامه های جهادی بر اساس محور های جشنواره از اول اردیبهشت شروع و تا 15تیرماه انجام می شود و اعلام نتایج و اهدا جوایز این جشنواره در سطح استانی و ملی از 14تا 24مرداد سالی جاری همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.