مدیر عامل پیشین پرسپولیس گفت:مدیرعامل پیشین پاس و رئیس سازمان لیگ را رقبای اصلی انتخابات فدراسیون فوتبال می‌داند.

عابدینی: تاج و آجرلو رقبای اصلی ریاست فدراسیون‌ هستندامیر عابدینی درباره معرفی سه کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال به خبرنگار  حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از ثبت نام پنج نفر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، احراز صلاحیت این افراد، براساس قوانین فدراسیون فوتبال، زیر نظر کمیسیون سه نفره‌ای دربرگیرنده دبیرکل فدراسیون، رئیس بخش حقوقی و یکی از معاونان وزارت ورزش و جوانان شروع شد.
 
عابدینی ادامه داد: این کمیسیون خصوصیاتی مانند مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت 10 ساله در عرصه فوتبال کشور را در بررسی صلاحیت کاندیداها، لحاظ کرد. در نهایت شهاب‌الدین عزیزخادم به دلیل نرسیدن به حد نصاب سابقه مدیریتی و منصور قنبرزاده به دنبال کناره‌گیری از شرکت در انتخابات، از فهرست کاندیداها خارج شدند.
 
وی افزود: پس از بررسی کمیسیون سه نفره تایید صلاحیت، دستگاه‌های نظارتی فعالیت خود را برای تایید صلاحیت نهایی نامزدهای ریاست فدراسیون آغاز کردند. نظر دستگاه‌های نظارتی هم پس از بررسی مدارک و مستندات کاندیداها به علیرضا اسدی، دبیر کل فدارسیون ابلاغ شد. سرانجام وی مهدی تاج، مصطفی آجرلو و عزیزالله محمدی را به عنوان سه کاندیدای نهایی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، معرفی کرد. براین اساس افراد نامبرده، 19 اردیبهشت برای به دست آوردن صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی، رقابت خواهند کرد.
 مدیر عامل پیشین پرسپولیس درباره تحلیل خود از انتخابات این فدراسیون توضیح داد: به نظرم رقابت اصلی برای رسیدن به ریاست فدراسیون بین تاج و آجرلو است. تاج سال‌ها در فوتبال کشور مدیریت قابل قبولی داشته و به دلیل ریاست در سازمان لیگ از حمایت باشگاه‌ها برخوردار است. آجرلو نیز  از مدیران خوشنام فوتبال کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه برای نخستین بار است که وارد گود انتخابات فدراسیون شده از شانس بالایی برای رسیدن به این سمت برخوردار است.
 
عابدینی اضافه کرد: عزیزاله محمدی مقبولیت زیادی در مجمع فدارسیون فوتبال ندارد. این موضوع در دوره قبلی انتخابات ثابت شد. جایی که محمدحسین قریب با وجود دوری چندین ساله از فوتبال کشور، رای بیشتری نسبت به او از این مجمع گرفت. در انتخابات پیش رو هم اعضای مجمع تغییر چندانی نکردند و به همین دلیل، احتمال رسیدن محمدی را به جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال، ضعیف می‌دانم.
 
مدیر عامل پیشین پرسپولیس برای گرفتن تاییدیه اساسنامه از هیأت دولت، گفت: گرفتن تاییدیه اساسنامه، ارتباط زیادی به برگزاری  انتخابات و رئیس منتخب ندارد. پس از برگزاری انتخابات، کارگروه پنج نفره‌ای از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی  المپیک و فدراسیون فوتبال برای رفع نقاط ضعف اساسنامه موجود، فعالیت خود را آغاز می‌کند و پس از جرح  و تعدیل اساسنامه و تصویب آن، اساسنامه مصوب را برای گرفتن تاییدیه نهایی به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) می‌فرستد. همزمان برای دریافت تاییدیه هیأت دولت هم تلاش‌هایی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار