تبریز؛

هشت درصد پروژه هاي نيمه تمام عمراني كشور در آذربايجان شرقي

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت: سهم اين استان از مجموع سه هزار پروژه نيمه تمام عمراني كشور با اعتبار مورد نياز 400 هزار ميليارد تومان، هشت درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدي در جلسه شوراي فني استان، با اشاره به اين كه وظايف اين شورا به طور عمده بر مبناي تخصيص بودجه دولتي براي پروژه‌هاي عمراني است، افزود: لازم است يك مهندسي و بازنگري در وظايف اين شورا صورت گيرد، زيرا كه اتمام پروژه‌هاي عمراني با بودجه دولتي ده‌ ها سال زمان مي‌برد.

وي، واگذاري پروژه‌هاي عمراني به بخش غيردولتي را يكي از محورهاي توسعه اقتصادي برشمرد و گفت: اولين شرط تحقق اين امر، اعتقاد دستگاه‌هاي دولتي به ضروري بودن آن است.

پورمهدي، واگذاري پروژه‌هاي عمراني به بخش غيردولتي را از سياست‌هاي اصلي دولت اعلام كرد و گفت: خوشبختانه اين شيوه در دو سال گذشته در استان شروع شده كه علاوه بر رونق فعاليت‌هاي عمراني، افزايش توليد و كاهش نرخ بيكاري را نيز موجب شده است.

وي با اشاره به اين كه در سال گذشته بيش از 2700 ميليارد تومان پروژه عمراني در استان افتتاح شد، افزود: بيشتر اين پروژه‌ها توسط بخش‌هاي غيردولتي و شهرداري‌ها اجرا شده است.

پورمهدي گفت: در سال جاري نيز رويكرد استفاده از مشاركت بخش خصوصي و نهادهاي مردمي و خيران دنبال مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه دستگاه‌هاي دولتي بايد ضرورت واگذاري پروژه‌هاي عمراني را باور داشته باشند، گفت: متاسفانه برخي از دستگاه‌ها هنوز به اين باور نرسيده‌اند و اميدوارند كه با تخصيص بودجه دولتي پروژه‌هاي خود را اجرا كنند، در حالي كه اين كار ديگر امكان‌پذير نيست.

پورمهدي همچنين از مقاومت دستگاه‌هاي مركزي در برابر واگذاري پروژه‌هاي استاني انتقاد كرد و گفت: دستگاه‌هاي استاني بايد اختيارات لازم در اين زمينه را داشته باشند و اين وظيفه مديران استان است كه اين اختيار را از دستگاه‌هاي مركزي خود بگيرند.

معاون استاندار آذربايجان شرقي، همراهي دستگاه‌هاي نظارتي و جلب اعتماد بخش خصوصي را لازمه واگذاري پروژه‌هاي عمراني عنوان كرد و گفت: برخي پروژه‌ها براي بخش خصوصي توجيه اقتصادي ندارند كه يا بايد دولت به بخش خصوصي تضمين خريد خدمت بدهد يا در كنار اين پروژه‌ها، پروژه‌هاي سودآور ديگري تعريف كند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.