مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۵۳ هزار عقد قرارداد در زمینه مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی انجام شده است که ۴۹ هزار نفر پایان کار دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد سبحانی در دیدار با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: در استان اردبیل 53 هزار عقد قرارداد در زمینه مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی انجام شده است که 49 هزار نفر پایان کار دریافت کرده‌اند و تقریبا 50 درصد روستاهای استان اردبیل و 60 درصد مسکن روستایی شهرستان بیله‌سوارمقاوم‌سازی شده‌اند.

وی با اشاره به ارزیابی‌های پروژه‌های عمرانی سال 94 از طرف دفتر مرکزی گفت: بنیاد مسکن بیله‌سوار در سطح استان اردبیل دارای رتبه برتر در زمینه ارزیابی پروژه‌های عمرانی در سال گذشته شده است و بنیاد مسکن استان اردبیل مقام پنجم کشور در تامین مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر را در سال گذشته کسب کرده است.

سبحانی با بیان اینکه روستاهای بهره‌مند از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان از ضریب ایمنی بالایی در مقابل حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله برخوردار هستند، افزود: روستاهای شهرستان بیله‌سوار نسبت به سایر نقاط استان استقبال و حمایت خوبی از تسهیلات وام مقاوم‌سازی انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در 102 روستای استان اردبیل عدم اخذ وام برای مقاوم‌سازی روستایی انجام نشده است که از این تعداد 17 روستا در حوزه شهرستان بیله‌سوار است.

سبحانی اظهار کرد: در 362 روستای استان اجرای طرح هادی انجام گرفته است که ‌به طور میانگین 35 درصد روستاهای استان اردبیل از مزایای اجرای طرح هادی بهره‌مند شده‌اند که از این لحاظ ما در جایگاه متوسط کشوری قرار داریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.