دانشگاه تبریز و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های دو طرف، تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی مشترک امضاء کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رییس دانشگاه تبریز با اعلام اینکه این تفاهم نامه در هفت ماده به امضای طرفین رسید، گفت: همکاری و تبادل اطلاعات در تدوین سیاست ها، استراتژی ها، اولویت ها، برنامه ها و نیازهای پژوهشی، استفاده از توانمندی های علمی و فنی طرفین در اجرای دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی، همکاری و مشارکت در کمیته های علمی، پژوهشی و تخصصی طرفین، انتشار آثار علمی و دستاوردهای تحقیقاتی مستخرج از فعالیت های مشترک، استفاده بهینه از امکانات، پتانسیل های آموزشی و تحقیقاتی و تجهیزات آزمایشگاهی، منابع علمی، بسته ها و نرم افزارهای طرفین و انتشار کلیه آثار علمی و دستاوردهای تحقیقاتی مستخرج از همکاری های مشترک را از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

دکتر محمدرضا پور محمدی در ادامه با اشاره به دیگر مفاد این تفاهم نامه افزود: تعیین اولویت های پژوهشی و اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت، همایش ها و سمینارها، تألیف و انتشار کتب و نشریات، تبادل تجربیات فرهنگی و اجتماعی همچون تجربه های علمی، تشکل های اسلامی، کانون های فرهنگی و هنری، تاسیس مدارس غیردولتی حقوقی در دانشگاه، تسهیل در پذیرش بدون کنکور دانش آموزان نخبه، آشنا سازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه با دانشکده ها و رشته های تحصیلی، استفاده دانش آموزان نخبه و شاخص از امکانات کتابخانه ای، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه، برگزاری دوره های آمادگی المپیاد با همکاری اساتید و دانشجویان المپیادی دانشگاه، ارتباط و همکاری دانشکده ها و مرکز رشد دانشگاه با پژوهش سراها و مراکز کارآفرینی دانش آموزان اداره کل و ... از جمله دیگر اقدامات طرفین خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود از جمله نکات منفی مجموعه آموزشی کشور را جدایی سیستم آموزش و پرورش از آموزش عالی دانست و افزود: در اغلب کشورها این مجموعه به صورت واحد اداره می شوند و از این رو این تفاهم نامه در راستای از بین بردن این خلع موجود و از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه بیش از پیش همکاری های بین بخشی استفاده خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک، با تاکید بر اینکه ظرفیت های خوب و مناسبی در مجموعه دانشگاه های استان و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و در راس آنها در دانشگاه تبریز وجود دارد، گفت: با آگاهی از ظرفیت های موجود و مدیریت علمی دو مجموعه می توان در پیشبرد و اهداف تعالی این استان و حتی منطقه گام های موثر و تعیین کننده ای برداشت.

جعفر پاشایی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت بیش از 50 هزار فرهنگی استان با تحصیلات اغلب بالای کارشناسی و ایجاد بیش از 20 پژوهشسرا در سطح استان از جمله ظرفیت های آموزشی است، تصریح کرد: برای غنای بیشتر این مجموعه و استفاده از آموزش های روز جهان زمینه مناسبی برای رشد و توسعه همکاری بین بخشی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه این مجموعه آماده هر گونه همکاری مشترک است، یادآور شد: بدون تردید این تفاهم نامه فرصت بسیار مناسبی در جهت ایجاد هم افزایی و استفاده بهینه از فرصتها برای هر دو مجموعه ایجاد خواهد کرد.

یادآور می شود: این تفاهم نامه به امضای رییس دانشگاه تبریز، دکتر محمد رضا پور محمدی و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی رسید.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.