سه هزار و 800 سفیر سلامت دانش آموزی در استان مرکزی سرمایه مهم تحقق خود مراقبتی هستند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در همایش خود مراقبتی در مدارس به مناسبت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) گفت: سه هزار و 800 دانش آموز سفیر سلامت در مدارس استان به عنوان سرمایه مهم تحقق برنامه های خود مراقبتی فعالیت دارند.
اقای دمنه افزود: سفیران سلامت داوطلبانه در حوزه فرهنگ سازی، انتقال مسائل بهداشتی و اجرای برنامه های خودمراقبتی مشارکت می کنند و بازوی توانمندی در عرصه پیشگیری و فرهنگ سازی رفتارهای زیستی سالم محسوب می شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح سفیر سلامت در مدارس دوره دوم متوسطه شهری استان مرکزی، گفت : انسان سالم محور توسعه پایدار است و برنامه های خود مراقبتی و آموزش زندگی سالم از سوی سفیران سلامت دانش آموزی در راستای این مهم دیده شده است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: این همایش با همکاری نظام سلامت و آموزش و پرورش با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان دوره متوسطه از طریق بهره گیری از ظرفیت آموزش همسالان، تقویت مدیریت سلامت محور در مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی دانش آموزان در سطح مدارس استان و کشور برگزار شده است.
دکتراسماعیلی افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید با آشنایی به مشکل ها و عوامل ایجاد بیماری ها غیر واگیر با فرهنگ سازی در جامعه و خود مراقبی از ایجاد و گسترش این بیماری ها در جامعه جلوگیری کنند.
وی، بیماری های قلبی و عروقی را عامل جدی مرگ و میر در کشور و جهان عنوان کرد و گفت: مردم ایران به دلیل استفاده بیش از اندازه از گروه غذایی چربی ها و قندها با معضل اضافه وزن و چاقی دچارند که کم تحرکی نیز به این مشکل دامن زده و به طور کلی شرایط مطلوبی در شاخص های رفتارهای تغذیه ای و سلامت وجود ندارد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی با یادآوری شعار امسال هفته سلامت تحت عنوان " دیابت را شکست دهیم" افزود: عامل اصلی این بیماری، تحرک کم و مصرف بالای خوراکی های پرکالری و شیرینی و کم تحرکی است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، سلامت ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار