همایش نفی خشونت ازدیدگاه اسلام باحضورجمعی از روحانیون واساتید علوم دینی جنوب استان آذربایجانغربی در بوکان برگزارشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، شهرستان بوکان امروز میزبان رویدادی درخور توجه بود رویدادی در باره نرمی و مدارا و دوری از تندروی وتند خویی با عنوان نفی خشونت در دین اسلام.

در این همایش چند تن از روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه در باره خطر گروههای تندرو درمخدوش کردن چهره پرعطوفت اسلام ، نقش دشمنان اسلام در شکل گیری جریانهای تکفیری،لزوم حفظ اتحاد اسلامی در شرایط کنونی و مردود بودن هر گونه تفکرتندروانه سخنانی ایراد کردند.

حجت الاسلام حیدرعلی پوراحمدی دبیرهمایش هدف از برگزاری این همایش را معرفی جایگاه اسلام ناب محمدی و پیامبر اسلام(ص) دانست که موجب خیر و برکت برای مسلمانان شود.

حجت الاسلام عسکر فعال آذر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی هم گفت:امنیت و آسایش کنونی ایران اسلامی مدیون وحدت و همدلی مردم و همزیستی برادرانه اقوام و مذاهب مختلف است.

در ادامه ماموستا عبدالرحمان قلابندی و جلال حمزه زاده از اساتید حوزه و دانشگاه هم در سخنانی استکبار جهانی و صهیونیسم را عامل اصلی ترویج خشونت و بوجود آمدن گروههای تندرو درجهان اسلام دانستند.

ماموستا رحمان خلیفه زاده امام جمعه بوکان هم در این همایش اسلام را دین رأفت ومهربانی برشمرد و خشونت را مغایر با آموزه های دین مبین اسلام دانست وگفت:تکفیری ها وتندروها دین اسلام را دستاویزی برای پیشبرد اهداف نا مشروع خود قرارداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.