معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، از تشکیل کمیته‌ی فرهنگ شهروندی در شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی حسینی گفت: این کمیته که از اواخر سال گذشته تشکیل شده درصدد است تا با جلوگیری از موازی کاری کلیه واحدهای شهرداری که کار آموزش‌های شهروندی را برعهده دارند و نیز با ایجاد همدلی و اتحاد این آموزش‌ها را تخصصی‌تر و بهتر ارائه کند.

وی ادامه داد: کاربردی کردن آموزش‌های شهروندی، آسیب شناسی آموزش‌های شهروندی، پیدا کردن شیوه‌های نوین تاثیرگذاری، شناخت و اولویت‌بندی مشکلات و معضلات، بالا بردن کیفیت و کمیت آموزش‌های شهروندی از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: هدف اصلي از تأسيس کمیته‌ی فرهنگ شهروندی شهرداری کرمان، ارتقاء‌ فرهنگ شهروندي و آشنايي شهروندان کرمانی با تعريف «شهر،‌ شهروند و موضوعات شهروندي» به منظور ايجاد حس تعلق در آنها نسبت به شهر و همشهریانشان است.

وی تصریح کرد: تقويت ارتباط كودكان با شهر زیبایشان کرمان، آشنايي با محيط زيست آن، آثار تاريخي چشم نوازی که در این خطه قرار گرفته و به طور کلی شناخت قابلیتها و ظرفیتهای سرشار و غنی شهر کرمان از دیگر برنامه‌هایی است که کمیته فرهنگ شهروندی به تحقق آنها یاری می رساند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: همچنین یکی از مهمترین شاخصه های فرهنگ اجتماعی، آشنایی با حقوق و ضوابط شهروندی و تلاش برای رعایت آنهاست.

گفتنی است اعضای کمیته فرهنگ شهروندی شامل نمایندگانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری، سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه، سازمان پارکها و فضای سبز، سازمان تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فرهنگی ، شهروندی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.