کرمانشاه؛

رونده بیماری اوتیسم نگران کننده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از روند پیش رونده بیماری اوتیسم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عبدالرضا میرزاییان با اشاره به افتتاح مرکز اوتیسم کرمانشاه در سال گذشته گفت: ۲۰ کودک اوتیسمی در این مرکزی نگهداری می شوند.کرمانشاه از نظر تعداد بیماران اوتیسم شرایط چندان حادی ندارد و جایگاه حدود بیستم را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه تعداد خانوارهای درگیر اوتیسم شناسایی شده در استان ۱۰۰ خانوار است افزود:پوشش غربالگری بینایی و شنوایی را ۱۰۰ درصدی خواهیم کرد

میرزاییان پوشش غربالگری شنوایی در استان ۷۴ درصد عنوان کرد و گفت: از این نظراز میانگین ۶۵ درصدی در کشور جلوتر هستیم و در نظر داریم در بلندمدت این پوشش ها را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی به خدمات اورژانس اجتماعی هم اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی داشتیم و ۱۳۶ هزار خدمت در این مرکز ارائه شد.اورژانس اجتماعی و مداخلات در بحران آنقدر مهم است که خود وزارت کشور به این حوزه وارد شد و خواستار راه اندازی فوریت های اورژانس اجتماعی شد.

میرزاییان با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: کار کودکان از گذشته برای کمک معیشت به خانواده وجود داشته است اما امروز از این جهت نگران کننده شده که این کودکان در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند و در نظر داریم این کودکان در قالب مشاغلی مانند نان برنجی پزی، تعمیرکاری، روزنامه فروشی ساماندهی کنیم.

وی اشاره ای هم به وضعیت کمپ های ترک اعتیاد کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: اکنون به اندازه کافی کمپ داریم و کرمانشاه استانی پیشتاز در حوزه نظارت بر کمپ های ترک اعتیاد است

میرزاییان گفت:تمام کمپ ها موظفند ظرف مدت شش ماه شیوه مدیریتی خود را اصلاح کنند و از افراد تحصیل کرده در رشته مرتبط مانند روانشناسی، مددکاری و ... در مدیریت کمپ استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدت نگهداری در کمپ ها ۲۸ روز است، گفت: آماده ایم به افراد پاک کهاز کمپ ها خارج می شوند تسهیلات اشتغالزایی با بهره چهار درصد از ۵ تا ۱۵ میلیون تومانارائه کنیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.