در سال گذشته 100 نفر در کشور بر اساس نیاز دانشگاه ها به هیات علمی بورسیه شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در نشست با روساي دانشگاههاي استان كه در دانشگاه سمنان برگزار شد  گفت : به دانشگاه ها اعلام شده که تعیین کنند در چه رشته هایی و به چند نفر دانشجو نیاز دارند و بر همان اساس بورسیه های خود را تعیین کنند .
محمد فرهادی افزود : افراد متقاضی تحصیل به صورت بورسیه هم پس از آزمون های کتبی و شفاهی و مصاحبه های تخصصی معرفی می شوند و بر این اساس پارسال 100 نفر در کشور بر اساس نیاز دانشگاه ها به هیات علمی بورسیه شدند .
 وی در خصوص پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی هم گفت : بسته به چارچوب و سقف ظرفیت های دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تا 20 دانشجو و در مقطع دکترا بین پنج تا هفت نفر پذیرش می شوند .
وزیر علوم همچنین از اعلام برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه علم و فناوری و آموزش عالی خبر داد .
وی گفت : بر این اساس برنامه درسی رشته های تحصیلی بازنگری شده تا با گنجاندن واحدهای کارآموزی و کارورزی و ایجاد فرصت های مطالعاتی و دوره های پسا دکترا در واحدهای صنعتی ، زمینه آشنایی دانشگاهیان با صنعتگران فراهم شود .
وی افزود : برای اجرای این طرح ها با وزارت صنعت ، معدن و تجارت هماهنگی های لازم انجام شده است .
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود : برای ساخت و تجهیز کتابخانه ها اعتبارات مناسبی برای دانشگاه های استان سمنان در نظر گرفته شده و امیدواریم این مراکز تا دو سال آینده به بهره برداری برسند .
انتهای پیام//ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار