انتشارات آستان قدس رضوی در آستان فرخنده میلاد مولود کعبه، حضرت علی(ع)، بسته مطالعاتی ویژه گروه های سنی کودک و بزرگسال برا به علاقه مندان معرفی و یپیشنهاد می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، این انتشارات درایام ولادت امیر المؤمنین علی(ع) بسته کتاب شناسی شامل10 عنوان کتاب برتر در خصوص زندگینامه و سبک زندگی ایشان را معرفی می کند.
کتاب «راه زندگی» یکی از کتاب های «به نشر» به عنوان ترجمه و شرح 40 حدیث ناب و زندگی ساز از سخنان امام علی(ع) به قلم جواد محدثی و برگرفته از کتاب «غررالحکم» است که طی آن ترجمه و توضیح مختصری از هر حدیث ارائه می شود.
«سیره علوی» از سلسله کتاب‌های «چراغ راه» است که به قلم جواد محدثی و توسط به نشر برای نخستین بار در سال 1389چاپ شده است و نویسنده طی آن به ترجمه و توضیح 40 حدیث درباره سیره امام علی(ع) با موضوعات اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان به همراه ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی پرداخته است.
«علی(ع) خورشید بی‌غروب» از دیگر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی نوشته مریم امامیان می باشد که در سال 1393 برای دومین بار در قطع وزیری به عنوان واگویه هایی از نتیجه بیعت شکنی ها و کارشکنی هاي مردم با حضرت علی(ع) به چاپ رسید.
کتاب «اثبات ولايت علي(ع) به روايت اهل سنّت» دیگر کتاب به نشر می باشد که به قلم علي پاکروان و برای دومین با در سال 1391 در قطع وزيري چاپ و منتشر شده است.
کتاب حاضر با توجه به موضوع امامت و جانشيني پيامبر اکرم(ص)، کوشيده تا به دور از تفرقه افکني هاي مذهبي تصويري روشن از ولايت علي(ع) و حقيقت آن ارائه دهد که طی آن بهره‌گيري از گفتمان مناظره ‌آميز در طرح مسائل، پاسخگويي به برخي شبهات در خصوص حوادث تاريخي و استناد به کتب روايي و تاريخي معتبر اهل سنّت از ويژگي هاي برجسته اين کتاب است.
«ستایشگران خورشید» عنوان دیگر کتاب به نشر در ارتباط با امام علی(ع) است که توسط محمد جواد غفورزاده (شفق) گردآوری و در سال 1393 برای سومین بار تجدید چاپ شده و آثار بدیع و چاپ نشده‌ای از 121 شاعر پارسی‌گو را با عنوان «ستایشگران خورشید» تقدیم آستان مقدس علوی می کند.
انتشارات آستان قدس رضوی همچنین عناوین متعددی کتاب حوزه کودک و نوجوان شامل«مثل مهتاب و ستاره» سروده سید احمد میرزاده، «التماس مرغابی‌ها» نوشته طاهره ایبد، «هدیه شیرین» نوشته مسلم ناصری و «با علی، یا علی» نوشته فریبا کلهر را به چاپ و تولید رسانده است.
کتاب «علی بیدار است» نوشته سید محمّد سادات اخوی، داستاني از زندگی حضرت علی(ع) بر اساس شأن نزول آیه‌های مختلف قرآن و همچنین داستان‌هایی با روایت دلچسب و قصه پاکسازی خانه خدا از بُت ها می باشد كه از زبان حضرت بيان شده است.
این کتاب قصۀ هجرت علی(ع) به مدینه از زبان نخل و بیان واقعه غدیر از زبان یک فرشته نقل می کند و کتابی ارزشمند برای گروه کودک و نوجوان محسوب می شود.
علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.