ثبت نام مرحله شھرستانی مسابقات ملی مھارت همزمان با سراسرکشور در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی ھفدھمین مسابقات ملی مھارت افزود: مسابقات ملی مھارت یک رخداد بزرگ علمی و فنی است که ھر ساله به شکل شھرستانی، استانی و کشوری و ھر دوسال یک بار به صورت جھانی برگزار می شود.

رضایی افزود :مسابقات ملی مھارت با ھدف ایجاد رقابتی سالم بین جوانان و نوجوانان و ارتقای توانمندیھا و استانداردھای آموزشی و فرھنگ سازی آموزش ھای مھارتی برگزار می شود.

وی اظھار داشت ثبت نام و جذب جوانان ماھر استان برای رقابت در ھفدھمین دوره المپیاد ملی مھارت از اواخر اسفند سال گذشته آغاز و تا ١٥ اردیبھشت ماه ادامه خواھد داشت.

زمان برگزاری آزمون مرحله شھرستانی این مسابقات ٢٥ اردیبھشت ماه ، مرحله استانی در نیمه اول مرداد ماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم مھر ماه سال جاری اجرا می شود و نفرات برتر کشوری به المپیاد جھانی مھارت راه پیدا می کنند.

رضایی افزود:برگزیدگان کشوری دوره شانزدھم و ھفدھم به اردوھای مشترک آماده سازی مسابقات جھانی دعوت خواھند شد تا منتخبین و برگزیدگان نھایی به مسابقات جھانی ٢٠١٧ ابوظبی اعزام شوند.

رضایی با اشاره به اینکه جوانان و نخبگان مھارتی سنین ١٥ تا ٢١ سال در ٣١ رشته مھارتی در این دوره از مسابقات ملی مھارت به رقابت می پردازند ،گفت: طراحی صفحات وب، جواھر سازی، تاسیسات الکتریکی، کابینت سازچوبی ، فناوری اتومبیل، فناوری طراحی مھندسی مکانیک از ، cnc تراش ، cnc اطلاعات نرم افزار، تبرید و تھویه، فناوری طراحی گرافیک، ، کنترل صنعتی، فرز جمله رشته ھای این دوره مسابقات است.

به گفته این مسئول ، فناوری اطلاعات سخت افزار و شبکه، لوله کشی، اتصالات چوبی، الکترونیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز تیمی، گل آرایی، روباتیک تیمی، آجر چینی، کاشی کاری دیوار و کف و جوشکاری ، آکواترونیک تیمی.آشپزی.خیاطی (فناوری مد ).ساخت و تولید تیمی).قنادی شیرینی پزی).کار با صفحات فلزی و مکاترونیک تیمی از دیگر رشته ھایی است که علاقمندان میتوانند در ھفدھمین دوره مسابقات ملی مھارت شرکت کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان شمالی در مورد شرایط و نحوه ثبت نام برای شرکت در این دوره مسابقات افزود: متولدین ١١ دی ٧٣ به بعد میتوانند با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای شھرستان ھا نسبت به ثبت نام رایگان در ھفدھمین دوره المپیاد ملی مھارت اقدام کنند.

رضایی گفت: متولدین ١١ دی ٧٠ به بعد نیز می توانند در رشته ھای ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک تیمی برای شرکت در این المپیاد به مراکز آموزش فنی و حرفه ا ی مراجعه کنند.

وی، مدال آوران این المپیاد ضمن برخورداری از جوایز نقدی، نخبه محسوب شده و از مزایای بنیاد ملی نخبگان و سرباز مربی و … برخوردار می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: همه مراحل ثبت نام در مسابات بصورت اینترنتی و کاملا رایگان می باشد و علاقمندان برای اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری این دوره مسابقات میتوانند با شماره تلفن ..8-05832245836 داخلی 216 .تماس حاصل نمایند.

وی گفت:خراسان شمالی در شانزدھمین مسابقات ملی مھارت با کسب یک مدال طلا و یک دیپلم افتخار خوش درخشید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.