به مناسبت ولادت با سعادت حضرت مولي الموحدين اميرالمومنين علي عليه‌السلام، نمایشگاه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی و موضوع حضرت علی (ع) در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رئیس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي،گفت: در اين نمايشگاه علاوه بر قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که برروی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده، کتب خطی ارزشمندی مانند صد کلمه علوی، مناجات نامه منظوم حضرت علی(ع)، دعای کمیل و نهج البلاغه در معرض نمايش عموم قرارگرفته است.

محمد جواد قوی خاطرنشان کرد: راه سعادت، علم الیقین، نور علی نور، تاجدار کعبه، مناقب علی بن ابیطالب(ع) . مشارق الانوار از عناوین کتب چاپ سنگی این نمایشگاه می¬باشد.

وی با بیان اینکه در بخش دیگری از این نمایشگاه پایانه و نرم افزارهای ارزشمندی با موضوع حضرت علی(ع) در معرض نمایش قرار گرفته است افزود: کتابهای چاپی کم نظیری از آثار و تألیفات دانشمندان بزرگ اسلامی مانند پرتویی از خورشید پرفروغ امام علی(ع)، سیره علوی، سیاست نامه امام علی(ع)، اندیشه سیاسی در گفتمان علوی و رفتارشناسی امام علی(ع) در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي تصریح کرد: كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي داراي مجموعه هاي خطي وچاپي بي‌نظيري در موضوعات مختلف مي باشد كه به مناسبت هاي مختلف بخشي از آنها در قالب نمايشگاه به نمایش در می آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد.

نمایشگاه « گنجینه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) »، از 1 تا 10 اردیبهشت‌ماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

انتهای پیام/ س -س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار