دبير شورای آموزش دندانپزشكی تخصصی در نخستین همايش كشوری دندانپزشكی و طب : عدم كاهش شاخص DMFT كودكان زير ١٢ سال ايران/ ناعادلانه در آموزش دندانپزشكی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سعيد عسگری افزود:  عليرغم افزايش تعداد دندانپزشكان و نيز دانشكده های دندانپزشكی، شاخص DMFT كودكان زیر ١٢ سال ايران از سال ٧٧ تاكنون كاهش نداشته است و انتظار می رود با برنامه ریزی های دقیق تر این شاخص نیز کاهش یابد.

وی گفت: در حال حاضر در برخی از مناطق کشور، نسبت توزیع دندانپزشک به جمعیت، یک به هزار می باشد و این امر سبب شده ، تعهد به خدمت در مناطق کمتر برخوردار و فاقد دندانپزشک برای فارغ التحصیلان این رشته، به صورت امری الزامی نیز اجرایی شود.

عسگری افزود: در حال حاضر با توجه به کیفیت تولیدات و پژوهشهای علمی ایران در سطح دنیا، ایران رتبه چهاردهم را در حوزه تولیدات علمی دندانپزشکی به خود اختصاص داده که افتخاری بزرگ و دستاوردی ارزشمند برای کشور نیز محسوب می شود.

دبير شورای آموزش دندانپزشكی تخصصی در اولين همايش كشوری دندانپزشكی و طب، افزايش كمي تعداد دانشكده های دندانپزشكی، افزایش رشته و مقاطع تحصيلی، كاهش كيفيت آموزش و توزيع ناعادلانه در بخش آموزش و سلامت را مهترين چالشهای نظام آموزش دندانپزشكی عنوان كرد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.