زنجان؛

سفیران سلامت در مدارس استان زنجان

مدیر کل سلامت آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان رتبه برتر را در زمینه بهداشت یار در کشور کسب کرده و در بحث سفیران بهداشت سلامت نیز ۱۳۰۰نفر سفیر سلامت درمدارس استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛مقدمی افزود:سه سفیر در مقطع دوم متوسطه در هر مدرسه و در هر کلاس ه آموزش یاران کمک می کنند.

وی با بیان این که آموزش فلوراید‌تراپی در مدارس ابتدایی در حال اجراست، عنوان کرد: از ۹۱هزار دانش‌آموز ابتدایی تا هم اکنون ۸۶هزار نفر فلورایدتراپی شده‌اند ۹۰ هزار نفر آموزش‌های مختلف در این زمینه را دیده‌اند.

مقدمی افزود: خدمات بهداشتی برای دوره ابتدایی طبق آماری که از علوم پزشکی در دست داریم، متأسفانه هر دانش‌آموز ابتدایی که وارد مدرسه می‌شود ،۵ تا ۶ دندان پوسیده دارد که این امری نگران‌کننده است.

مدیر کل سلامت آموزش و پرورش استان زنجانبا بیان اینکهمدارس دخترانه استان در سال ۹۴ از نظر «شپش» سر پنجبرابر از مدارس پسرانه بیشتر بوده استگفت: آموزش و پرورش با کمک دانشگاه علوم پزشکی توانست از شیوع «پدی‌کلس» جلوگیری کند و از این نظر استان در بین استان‌ها رتبه اول را به خودش اختصاص دهد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.