ادعای نتانیاهو برای نسبت دادن مالکیت بلندی‌های جولان به اسرائیل، واکنش‌های منفی جهانی در پی داشت.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جدیدترین بیانیه خود ادعا کرد بلندی‌ها‌ی جولان بخش جدایی‌ناپذیر اسرائیل است و برای همیشه بخشی از آن باقی خواهد ماند. واشینگتن پاسخی ساده و واضح به بیانیه نتانیاهو داد: «نه [بلندی‌های جولان جزء اسرائیل] نیستند.»

یک روز پس از اینکه کابینه رژیم‌صهیونیستی نخستین جلسه یکشنبه خود را در بلندی‌های جولان تشکیل داد و نتانیاهو اعلام کرد جهان باید این موضوع را که جولان برای همیشه در دست رژیم اشغالگر قدس خواهند ماند، بپذیرد؛ «جان کربی،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «موضع کشورش درباره این منطقه تغییرپذیر نیست. هر دولت و هر حزبی در آمریکا قبول دارد که جولان در مالکیت اسرائیل نیست.»

چند ساعت پیش از پاسخ کربی به این بیانیه، نتانیاهو روز دوشنبه  به گزارشگران دیپلمات رژیم صهیونیستی اعلام کرد زمانی که به بلندی‌های جولان رفته از خودش پرسیده است این فلات باید به چه کسی باز گردانده شود!

به نظر می‌رسد تلاش زیادی باید برای  قانع کردن جامعه بین المللی صورت گیرد. زیرا سخنان نتانیاهو واکنش‌های منفی دیگری را نیز از سوی وزارت خارجه آلمان و دبیرکل سازمان ملل متحد در پی داشته است.

قطعنامه 242 شورای امنیت سازمان ملل متحد که 6 ماه پس از جنگ شش‌روزه در سال 1967 صادر شد خواستارعقب نشینی نیروهای مسلح صهیونیست از مناطق اشغال شده کنونی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار