اردبیل؛

پیش بینی برداشت 3 تن کلزا از هر هکتار در استان اردبیل

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت گفت: پیش بینی می شود امسال در استان اردبیل 3 تن محصول کلزا در هر هکتار برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عباس کشاورز در بازدید از مزارع دشت مغان افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بیش 3 تن محصول کلزا در هر هکتار از مزارع استان اردبیل برداشت شود.

وی با تشریح هدف سفر خود به استان اردبیل افزود: با همراهی مدیر اجرایی و سرمایه گذاری شرکت اورالیس فرانسه آقای وی ماری کمپیون به منظور بررسی راهکارهای عملی برای وارد کردن تکنولوژی تولید بذر ذرت و کلزا و گندم و... به اردبیل آمده ایم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت گفت: سعی ما بر این است تا راهکارهای لازم برای توسعه کشت گندم و ذرت وکلزا را در این استان فراهم آوریم.

کشاورز در خصوص وضعیت کشت کلزا در استان افزود : تنوع و تعدد بذور اصلاح شده و پر محصول کلزا در استان قابل تحسین است و توصیه ما به کشاورزان این است که به منظور اصلاح خاک و افزایش حاصلخیزی آن و دست یابی به درآمد بالا کشاورزان تمامی سعی و همت خود را در راستای افزایش کشت این محصول بکار گیرند.

وی از دیگر اهداف سفر خود به این استان را بررسی وضعیت کشت پائیزه چغندر قند در این استان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته رکورد تولید شکر در کشور شکسته شد و بیشترین میزان شکر در تاریخ کشت این محصول بدست آمد که امید واریم با برنامه ریزی های اساسی که در این ارتباط شده است بتوانیم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به میزان قابل توجهی از وابستگی کشور به این محصول بکاهیم .

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، محصول ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.