40 هزار دانش آموز پایه نهم امسال برای رفتن به پایه دهم هدایت تحصیلی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدایت تحصیلی 40 هزار دانش آموز مازندرانی امسال در علوم پایه در دو رشته علوم ریاضی و علوم تجربی انجام می شود.

نظری با بیان اینکه 55 درصد دانش آموزان مازندرانی امسال به شاخه نظری در رشته های انسانی، ریاضی، تجربی، ادبیات علوم انسانی و معارف اسلامی هدایت شدند، افزود: 45 درصد دانش آموزان نیز در شاخه فنی و مهارتی در دو رشته هنرستان فنی و حرفه ای و هنرستان کار و دانش انتخاب رشته دارند.

وی گفت: سبک هدایت تحصیلی امسال تغییر کرده و بر اساس آخرین دستورالعمل، پس از امتحانات خرداد برای انتخاب رشته دانش آموزان باید اقدام شود.

معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر حذف دوره پیش دانشگاهی تا دو سال آینده، افزود: دانش آموزان پس از پایان دوره دهم، در پایه های یازدهم و دوازدهم ادامه تحصیل خواهند داد.

نظری گفت: همه کتاب های درسی پایه دهم تغییر در سال تحصیلی پیش رو خواهد کرد و بهتر است دانش آموزان برنامه ریزی در زمینه کلاس های تقویتی برای تابستان خود نداشته باشند.

وی افزود: با تغییر همه کتاب های آموزشی در پایه دهم تحصیلی در سال تحصیلی 95-96 ، دوره های آموزشی برای دبیران تیر امسال آغاز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار