معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان از تشکیل کمیته‌ فرهنگ شهروندی در شهرداری کرمان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام شهرداری کرمان،حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی حسینی گفت: این کمیته که از اواخر سال گذشته تشکیل شده درصدد است تا با جلوگیری از موازی کاری کلیه واحدهای شهرداری که کار آموزش‌های شهروندی را بر عهده دارند و نیز با ایجاد همدلی و اتحاد، این آموزش‌ها را تخصصی‌تر و بهتر ارائه کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: هدف اصلي از تأسيس کمیته‌ی فرهنگ شهروندی شهرداری کرمان، ارتقاء‌ فرهنگ شهروندي و آشنايي شهروندان کرمانی با تعريف «شهر،‌ شهروند و موضوعات شهروندي» به منظور ايجاد حس تعلق در آنها نسبت به شهر و همشهریانشان است.

وی تصریح کرد: تقويت ارتباط كودكان با شهر زیبایشان کرمان، آشنايي با محيط زيست آن، آثار تاريخي چشم نوازی که در این خطه قرار گرفته و به طور کلی شناخت قابلیتها و ظرفیتهای سرشار و غنی شهر کرمان از دیگر برنامه‌هایی است که کمیته فرهنگ شهروندی به تحقق آنها کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: همچنین یکی از مهمترین شاخصه های فرهنگ اجتماعی، آشنایی با حقوق و ضوابط شهروندی و تلاش برای رعایت آنهاست؛ از این رو، کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری کرمان با بهره گیری از شيوه های نوين آموزشي، به طور مستمر آموزه هاي شهروندي را به مردم کرمان انتقال می دهد تا این مفاهیم در وجود شهروندان نهادینه گردد.

وی با بیان این که كميته فرهنگ شهروندي تلاش می کند به مردم شهر يادآور شود كه اگر پايبند به اصول اخلاقي،‌ رفتاري و اعتقادي باشيم،‌ مي توانيم در كنار هم، در شهری زيبا و با آرامش خاطر زندگي كنيم؛ ادامه داد: شهرداری کرمان، سالهاست که با تلاش خستگی ناپذیر خود، می کوشد مشکلات و معضلات شهری را با مردم در میان گذاشته و آنها را با عناصری از فرهنگ شهروندی که به حل مشکلات یاد شده یاری می رساند، آشنا سازد


انتهای پیام/ح

برچسب ها: شهروند ، کمیته ، شاخصه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار