سی‌ان‌بی‌سی: بدون ایجاد اصلاحات پیشرفت اروپا میسر نیست/بخش بانکی اروپا نیازمند نظارت سختگیرانه‌

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی به بررسی وخامت شرایط اقتصادی اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بنابر گفته‌ی معاون رئیس شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی «کینویک» سرمایه‌گذاری ناقابل، رقابت بی‌رمق و نرخ رشد ضعیف در سال‌های اخیر شرایط بدی را برای اروپا رقم زده است و راهی طولانی را پیش روی این قاره برای بازگردان منطقه به حالت اولش قرار داده است.

وی چهارشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت:« کاملاً واضح است سرمایه‌گذاری در اروپا برای مدتی نه چندان کوتاه کاهش یافته است. ما از نظر رشد اقتصادی فرصت های زیادی را از دست داده‌ایم و تغییرات زیادی صورت نگرفته است.»

وی در ادامه افزود: «می دانم مردم از ریاضت خسته شده‌اند، اما کلید اصلی، رقابت است. ما بیش از تمرکز روی کارآفرینی و فضای تجاری، توجه خود را به ریاضت و اموال عمومی معطوف کرده‌ایم.»

«آندرس بورگ،» وزیر اقتصاد سابق سوئد اطلاعات خوبی در حوزه اصلاحات ساختاری، سیاست مالی وبازارهای کار اروپا و کشورهای حوزه یورو دارد. وی اصلاحات بیشتر را ضروری می‌داند. «کاملاً واضح است اروپا نیازمند اصلاحات ساختاری فراوان برای پیشرفت است. ما باید سیاست‌هایمان راتغییر دهیم و فضای تجاری بهتری را فراهم کنیم.»

کمبود منابع مالی برای تجارت‌های کوچک و متوسط دلیل کاهش سرعت رشد اقتصادی است. جدیدترین آمارها که در ماه فوریه منتشر شد، نشان می‌دهد رشد اقتصادی حوزه یورو در سه ماه پایانی سال 2015، 0.3 درصد بوده است.

بورگ بر این باور است که بخش بانکی اروپا ضعیف و نیازمند قوانین و نظارت سختگیرانه‌تری است. وی معتقد است انتظار افزایش رشد اقتصادی اروپا بدون ایجاد چنین تغییراتی بی معنا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار