کاهش مصرف آب و کمک به اقتصاد کشاورزی با کشت زیتون همراه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان اظهار داشت: كاشت زيتون در مناطقي كه بين 400 تا 600 ميلي متر بارندگي ساليانه با پراكنش مناسب داشته باشد انجام پذير است.

احمد رضا رئیس زاده گفت: باتوجه به ويژگي هاي اين درخت و شرايط مناسب براي باردهي اقتصادي آن استان اصفهان مزيت نسبي لازم را به منظوركاشت و سرمايه گذاري اين درخت دارد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با یک هزار و 50 هكتار سطح زير كشت درخت زيتون، رتبه 17 را در کشور دارد افزود: 14 شهرستان استان به كشت درخت زيتون می پردازند و بيشترين سطح کشت به شهرستان هاي اصفهان، كاشان و نجف آباد به خود اختصاص دارد.

وی گفت: بيش از نيمي از باغ هاي زيتون استان اصفهان بصورت تحت فشار آبياري مي شود و به بار نشستن آن 5 تا 7 سال زمان می برد با این وجود سال گذشته 750 تن تولید زیتون را در استان داشتیم.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان باتاکید بر اينكه در استان اصفهان نهال زيتون تولید نمی شود و عمده نهال ها از استان مازندران وارد مي شود گفت: هنوز مزیت نسبی زیتون کاری در اصفهان شناخته نشده است و اين محصول در اصفهان سطح زير كشت پاييني دارد و امیدواریم با حمایت از باغداران و کشاورزان در تامین تقاضا و خرید محصولات زیتون، گامی بلند در راستای تولید و صادرات زیتون برداشته شود.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.