روزنامه تایمز همزمان با سفر رییس جمهور آمریكا به ریاض، از وجود شواهدی دال بر ارتباط دیپلمات های سعودی با عوامل حمله 11 سپتامبر است، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تایمز در این گزارش نوشت: شواهد جدیدی به دست آمده است كه از احتمال ارتباط مقامات سعودی و حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 میلادی خبر می دهد.

این روزنامه افزود: براساس شواهد یاد شده، «قسن الشربی» یك تبعه سعودی به رغم اینكه با هواپیماربایان حادثه 11 سپتامبر آموزش خلبانی دیده بود اما در جریان حمله 11 سپتامبر شركت نكرده است.

تایمز افزود: وی سپس در سال 2002 میلادی در پاكستان بازداشت و از آن پس در زندان گوانتانامو بوده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: بر اساس گزارش حقیقت یاب آمریكا - موسوم به سند شماره 17 - كه در سال 2003 تنظیم شد، پلیس فدرال آمریكا دریافته بود كه قسن الشربی اسناد و مداركش را پیش از بازداشتش خاك كرده است.

تایمز افزود: این گزارش به دست دو مامور آمریكایی نوشته شده كه در آن به نقش احتمالی دولت های خارجی در جریان حمله 11 سپتامبر پرداخته است. یكی از مداركی كه الشربی مخفی كرده است نشان می دهد كه گواهی آموزش خلبانی وی در پاكت نامه ای مربوط به سفارت عربستان در واشنگتن بوده است.

این روزنامه افزود: «برایان مك گلینچی» یك فعال مدنی می گوید این نامه به سوال مبنایی كه ما تاكنون با آن مواجه بوده ایم، پاسخ می دهد: اینكه مقامات بلند پایه دولت سعودی تا چه میزان زمینه حمله 11 ستامبر را فراهم كرده اند؟.

دولت عربستان پیشتر تهدید كرد كه چنانچه كنگره لایحه ای را تصویب كند كه طبق آن عربستان سعودی در دادگاه های آمریكا برای هر گونه نقش در حملات 11 سپتامبر 2001 مقصر و مسئول شناخته شود، 750 میلیارد دلار از دارایی هایش را از این كشور بیرون خواهد كشید.

به رغم اینكه باراك اوباما گفته كه در صورت اجرایی شدن این لایحه آن را وتو می كند اما «هیلاری كلینتون» و «برنی ساندرز» نامزد های حزب دمكرات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا از این طرح حمایت كرده اند.

تایمز نوشت: «دونالد ترامپ» و «تد كروز» نامزد های جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا نیز هشدار داده اند كه رابطه ایالات متحده و عربستان باید تغییر كند.

این روزنامه انگلیسی افزود: اوباما تحت فشار است تا 28 صفحه از گزارشی را كه احتمال می رود حاكی از اسامی شخصیت های برجسته عربستانی مرتبط با حمله 11 ستامبر است را منتشر سازد.

تایمز نوشت: «باب گراهام» رئیس پیشین كمیته اطلاعات مجلس سنا نیز عربستان سعودی را حامی اصلی حمله 11 سپتامبر می داند. وی گفت: عدم انتشار این صفحات سبب شده تا عربستان سعودی به منبعی مالی و انسانی برای عملیات تروریستی ادامه دهد.

این روزنامه افرود: مقامات سعودی مدت هاست، هر گونه نقش خود در توطئه 11 سپتامبر را انكار می‌كنند و كمیسیون 11 سپتامبر نیز می‌گوید، هیچ شواهدی یافت نكرده‌اند كه نشان دهد دولت عربستان به عنوان یك نهاد یا مقامات ارشد سعودی شخصاً سازمان تروریستی پشت حملات 11 سپتامبر را تأمین بودجه كرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
زحمت کشیدید همه ازاول همشو میدونستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینکه از اول هم مشخص بود که همیشه اسراعیل طراحی میکنه و عربستان اجرا می کنه آمریکا هم شده بازیچه دست صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
آخرش یه تهمت به ایران میزنن بعدش غرامت میگیرن یا اینکه تحریم میکنن
آخرین اخبار