معاون فرهنگی وزارت علوم از اولویت‌های فرهنگی در سال 95 از جمله توسعه تعاملات بین المللی و اتاق‌های فکر خبر داد.

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی وزارت علوم در سال 95، گفت: برنامه‌های فرهنگی وزارت علوم 2 بخش است؛ اولین بخش، برنامه‌های معمول است که در سال‌های مختلف استمرار پیدا می‌کند و دومین بخش هم برنامه‌های ویژه‌ای است که تاکیدات ویژ‌ه‌ای هم روی آن وجود دارد.

وی با اشاره به یکی از اولویت‌های فرهنگی در سال جاری، افزود: سال 95 در چند بخش تاکید ویژ‌ه‌ داریم، یکی از آنها در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی است و سعی می‌کنیم، تعاملات فرهنگی را با دانشگاه‌های خارجی و دانشجویان خارجی مقیم ایران، دانشجویان ایرانی مقیم خارج توسعه دهیم.

هاشمی در خصوص استفاده از ظرفیت علمی و کارشناسی دانشگاه‌ها برای هم‌فکری، ادامه داد: بخش دیگر برنامه‌ها، توسعه اتاق‌های فکر است. اتاق‌های فکری در دانشگاه‌های مادر تشکیل شده که تلاش ما بر این است که بتوانیم از طریق اتاق‌های فکر، قابلیت‌های علمی و کارشناسی دانشگاه‌ها را برای کمک و همفکری با مدیران و مسئولان اعم از مسئولان اجرایی، نمایندگان مجلس و حوزه‌های مختلفی که در تصمیم‌گیری‌ها، مدیریت اجرائی و همچنین در سیاست‌گذاری دخیل هستند، تقویت کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم بخش دیگر برنامه‌ها را توسعه فعالیت در حوزه مجازی دانست و اظهار کرد: با توجه به تقویت فضای مجازی و ارائه تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای جدید سعی می‌کنیم از این بستر برای افزایش تعاملات و فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار