برنامه های ویژه هفته سلامت از جمله تشکیل پایگاه سلامت در مساجد برگزار کننده اعتکاف اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر کمیته فرهنگ سلامت اظهار کرد: کمیته فرهنگ سلامت مکانهای پر رفت و آمد را در اصفهان شناسایی و در آنجا پایگاه‌های سلامت را راه‌اندازی کرده است که در این مدت به مشاوره و آگاه‌سازی عموم مردم می‌پردازند .

حمیدرضا مهماندوست گفت: هدف ما از تبلیغات در این زمینه آن است که برای مردم از بیماری دیابت یک ذهنیت ایجاد کنیم و آن را آموزش دهیم، به همین منظور بیلبوردهای سطح شهر، لایت باکس‌ها، پل عابر پیاده را با تصاویر مرتبط با انواع دیابت و راه‌‌های مقابله با آن آماده کرده‌ایم.
مهماندوست با اشاره به اختصاص یافتن 40 تابلو تک پایه به موضوع دیابت در سطح شهر تصریح کرد: این تابلوها با آموزه‌های تصویری و نوشتاری با شعار دیابت را شکست دهیم در نقاط مختلف شهر نصب می شود.

مهماندوست افزود:140 مسجد در شهر اصفهان دارای پایگاه سلامت هستند که با توجه به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد و وجود تعداد زیادی از همشهریان در مکان‌های برگزار کننده این مراسم پر فیض، متخصصان این رشته تحصیلی با حضور در آنجا به مشاوره پایش و آگاه‌سازی معتکفان در زمینه دیابت می‌پردازند.
وی در خصوص آموزش‌های مخصوص برای کودکان بیان کرد: مسابقه بزرگ نقاشی که یکی از مهم‌ترین بخش‌های کمیته سلامت در هفته سلامت است که در 700 دبستان اجرا می‌شود و مجموعاً بیش از 71 هزار دبستانی با کشیدن نقاشی روی کاغذهایی که کمیته فرهنگ سلامت در اختیارشان قرار می‌دهد.

همچنین پایگاه‌های سلامت صبح‌ها از ساعت 10 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 19 دایر هستند و در آنها از عموم مردم به صورت رایگان تست قند خون گرفته شده و مشاوره در زمینه بیماری دیابت انجام می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های هفته سلامت از 1 تا 7 اردیبهشت‌ در اصفهان برگزار می شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار