ادعای اوباما: درباره رفتارهای ایران احساس نگرانی می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرد کشورش می‌کوشد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در نشست مشترک با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض مدعی شد:  درباره رفتارهای ایران احساس نگرانی می کنیم و کشتی هایی را که سلاح در منطقه منتقل می کنند، زیر نظر داریم. 

اوباما ادعا کرد: ما تلاش می کنیم ایران به تعهدات خود در توافقنامه هسته ای پایبند باشد. ایران به ارسال سلاح برای گروه های تروریستی ادامه می دهد. واشنگتن برای بازدارندگی و مقابله با هر تجاوزی ضد متحدان و شرکایش در منطقه آمادگی دارد. 

او در ادامه ادعاهایش گفت: اعضای شورای همکاری با وجود توافقنامه هسته ای ایران، نگرانی های جدی درباره رفتارهای این کشور در منطقه دارند. سیاست آمریکا آن است که هر کاری می تواند برای تضمین ثبات در منطقه و مقابله با هر نوع تعرض به متحدان ما صورت دهد. 

وی افزود: اعضای شورای همکاری با حمایت از دولت جدید لیبی موافقت کردند. گفتگوهایی با اعضای شورای همکاری برای تقویت همکاری اقتصادی میان دو طرف آغاز خواهد شد. درباره مبارزه با داعش که تهدیدی برای همه ماست، توافق نظر داریم. اعضای شورای همکاری می خواهند تلاش خود را در ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم افزایش دهند. 

او مدعی شد: تنها راه پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه، تشکیل حکومت انتقالی است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: همه طرف ها در یمن را به احترام به آتش بس در این کشور تشویق می کنیم. ما همکاری با اعضای شورای همکاری خلیج [فارس] را در زمینه های امنیتی افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ببند بابا
آخرین اخبار