به گزارش خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا
آذربایجانی بعد از نمایش این فیلم در محل برگزاری جشنواره، با حضور برخی
سینماگران ایرانی و خارجی برگزار شد.
پوریا آذربایجانی کارگردان
«اروند»، درباره علت ساخت آن بیان کرد: به دو دلیل همیشه دوست داشتم، در
مورد جنگ تحمیلی ایران و عراق فیلم بسازم. اول اینکه؛ سینما را از طریق دستیاری رسول
ملاقلیپور که در عرصه دفاع مقدس، فیلمهای زیادی ساخته بود، یاد گرفتم و
دلیل دوم اینکه به عنوان یک ایرانی به قهرمانان دفاع مقدسمان مدیون هستم. این
اتفاق خاص دلیلی شد که فیلمنامه «اروند» را بنویسم و خوشبختانه مهدی داوری
تهیهکننده فیلم، قصه را دوست داشت و در نهایت برای ساخت آن به توافق
رسیدیم.
وی در ادامه اظهار داشت: چون در رسانههای ما تعداد شهدای غواص 175 نفر اعلام شده بود و این موضوع در ذهن مردم
ماندگار شده است، تصمیم گرفتم طبق آن پیش روم و در فیلم «اروند» هم به این تعداد شهید غواص اشاره کنم.
وی در
پاسخ به این سوال که آیا برای فیلمبرداری، طراحی خاصی در نظر گرفته شده،
اظهار داشت: کل فیلمبرداری به غیر از دو سه پلان جنگ، به صورت دوربین روی
دست است؛ اما با این حال حرکت عجیب و غریبی نمیبینیم و انگار به شکل مستند تصویربرداری شده است. از طرفی خود فضای جنگ اینقدر حرکت دارد که نیازی به حرکتهای
اضافه نیست.
وی علت حضور بهرام رادان را در
«اروند»، این گونه بیان کرد: بهرام رادان دوست خوب من، داوری و کل گروه است.
روزهای اولی که تصمیم به نگارش قصه گرفتیم، آنچه در ذهن داشتیم را با بهرام رادان به عنوان دوست، در میان
گذاشتیم تا بشود به قصه خوبی دست پیدا کرد.
آذربایجانی در پاسخ به
این سوال که چرا در سکانس پایانی دوربین را به کاراکترها نزدیک کردید خاطرنشان کرد: در پایان فیلم تصمیم گرفتیم آگاهی عمومی را به صورت تراژیک درگیر کنیم، به این خاطر سعی کردیم به آنها نزدیک شویم و کسانی را
انتخاب کردیم که به فضای جنگ نزدیک باشند. در پایان شرمنده کسانی هستم که در
این فیلم حضور داشتند، اما نتوانستند در جشنواره جهانی حضور پیدا کنند و
همچنین از همسرم به خاطر پافشاری و همراهی در ساخت این فیلم تشکر میکنم و دستش
را میبوسم.
انتهای پیام/