کرزی که در آستانه پایتخت قزاقستان گفت: کشورهای اسلامی برای بیرون آمدن از مشکل افراطیت باید سیاست ها شان را بازنگری کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کرزی که در آستانه پایتخت قزاقستان در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد گفت که کشورهای اسلامی برای بیرون آمدن از مشکل افراطیت باید سیاست ها شان را بازنگری کنند.

کرزی همراه با رنگین دادفر اسپنا، ضرار احمد عثمانی، کریم خرم و صادق مدبر از اعضای سابق حکومتش به قزاقستان سفر کرده است.

قرار است او آستانه را به مقصد مسکو برای شرکت در کنفرانس امنیتی ترک کند.

کرزی در آستانه تاکید کرد که برای رسیدن به صلح و سرکوب تروریزم دولت های درگیر در جنگ تروریزم باید سیاست های شان را اصلاح کنند اما او در این باره از کشوری خاصی نام نبرد.

او در پاسخ به سوالی در باره منابع مالی داعش گفت که هیچ کس در این باره اطلاعات موثق ندارد اما همزمان گفت که تقریبا همه گمانه زنی ها در باره منابع مالی این گروه تروریستی این است که چگونه و از کجا سرمنشا می گیرد. کرزی در این باره توضیحات بیشتر نداد.

این در حالیست که پس از حمله خونبار روز سه شنبه کابل که منجر به کشته ۶۴ تن و زخمی شدن نزدیک به ۴۰۰ نفر شد، مردم افغانستان حامد کرزی را مقصر اصلی رهایی عاملان این حمله از زندان می دانند.

اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و دست بدست می شود این است که دو عامل اصلی این حمله در زمان حاکمیت کرزی از زندان رها شدند.

همچنان کرزی متهم است که نعیم کوچی، صاحب سرای که موتر بمب گذاری شده در آن پارک شده بود را از زندان گوانتامو به افغانستان انتقال داده بود و سپس او را رها کرده است.

بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی، خواستار محاکمه کرزی در یک دادگاه بی طرف بین المللی در باره ارتباط او با گروه های تروریستی و حیف و میل میلیاردها دالر کمک جامعه جهانی در زمان حکومتش شده اند.

همزمان برخی از کارشناسان می گویند که کرزی در سفر به مسکو تلاش دارد تا با این کشور نزدیک شود.

این کارشناسان به این عقیده هستند که کرزی به هدف زمین گیر کردن امریکا در افغانستان و قدرت بخشیدن بیشتر به گروه تروریستی طالبان، تلاش دارد تا اعتماد مسکو را جلب کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، دولت ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار