مشهد میزبان مراسم باشکوه حماسه سرای بزرگ ایران

فرماندار مشهد گفت: ضروری است با بهره گیری از همگرایی و همکاری با دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، میزبان برگزاری مراسمی باشکوه درشان فردوسی این حماسه سرای بزرگ باشیم.

مشهد میزبان مراسم باشکوه حماسه سرای بزرگ ایرانبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، رضا منصوري در جلسه مشترك انجمن آثار و مفاخر فرهنگي و ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگي خراسان رضوي افزود: بايد با برنامه ريزي مناسب زمينه برگزاري مراسم باشكوه در شان فردوسي ايجاد شود.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه هاي مرتبط با برنامه ريزي مناسب براي برگزاري باشكوه مراسم روز فردوسي تلاش كنند.

منصوري با تاکید بر آنکه صداوسیمای مرکز خراسان رضوی بخش عظیمی از اطلاع رسانی را می تواند داشته باشد گفت: دبیرخانه با ارائه برنامه ها و تقویم اجرایی و نیز معرفی صاحبنظران می تواند خوراک اطلاع رسانی را فراهم کند تا این مرکز هرچه بهتر به معرفی این حماسه سرای بزرگ بپردازد.

غلامحسين عليپور سرپرست دبيرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگي استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از اقدامات و هماهنگي هاي انجام شده از دستگاه هاي عضو ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگي خراسان رضوي خواست برنامه هاي خود را برابر توقعات و انتظارات اعلام شده ارائه کنند.
دكتر محمد جعفر ياحقي، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگي خراسان رضوي و رئيس قطب علمي فردوسي شناسي نيز گفت: امكانات و اعتبارات انجمن مفاخر فرهنگي در حد و شايسته اين استان بزرگ نيست كه اين امر بايد مورد توجه مسئولين ذيربط قرار گيرد.
روزهاي 25 و 28 ارديبهشت ماه در تقويم رسمي به ترتيب به نام حكيم ابوالقاسم فردوسي و حكيم عمر خيام نامگذاري شده است
.
//انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.